Annons

Minolta Dimage Scan Multi F3000

Produkter
(logga in för att koppla)

kimzmik

Ny medlem
Hej
Någon kanske har kunskapen som jag inte har.
Vill köpa en Minolta Dimage Scan Multi F3000, den har SCSI koppling kan jag få den att fungera på min bärbara Mac, OS Catalina 10.15.7 ?
Har verkligen noll koll när man kommer till datateknik.
Väldigt tacksam om någon har lyckats med att sammankoppla denna skanner eller annan med SCSI med en Ny Macbook laptop.
Tack!
 
Jag vet inte så mycket om just detta, men går den verkligen att köpa idag? Den är väl över 20 år gammal. Och SCSI låter verkligen lite stenålder. Men det finns forum på nätet där man diskuterar om detta, såg jag. Lycka till och förlåt ett oinitierat inlägg.
 
Skulle undvika denna, har bara hört att SCSI är ett elände att få att fungera idag. Jag antar att du ska scanna 120-film, kolla på en Epson V850 eller jaga rätt på en nyare neg-scanner för mellanformat. Kostar lite mer dock.
 
Jag vet inte så mycket om just detta, men går den verkligen att köpa idag? Den är väl över 20 år gammal. Och SCSI låter verkligen lite stenålder. Men det finns forum på nätet där man diskuterar om detta, såg jag. Lycka till och förlåt ett oinitierat inlägg.
Köper begagnat såklart :) Yep SCSI är oldschool tyvärr.
 
Skulle undvika denna, har bara hört att SCSI är ett elände att få att fungera idag. Jag antar att du ska scanna 120-film, kolla på en Epson V850 eller jaga rätt på en nyare neg-scanner för mellanformat. Kostar lite mer dock.
Ok jag hör dig och har hört lite liknande, men vill gärna prova en annan skanner än flatbädd, har en epson 850 men börjar tröttna på flatbädd.
 
Jag skulle satsa på reprofota negativ, jag har gjort det med 24x36, 6x6 och 6x9. Funkar oerhört bra om man har rätt grejer, blir bästa kvalitén.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.