Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta Dimage Scan elite 5400 plus Vuescan, fuktioner

Produkter
(logga in för att koppla)

Betacam_SP

Aktiv medlem
Jag har en Scan Elite 5400, använder den i min Mac tillsammans med Vuescan.
Är det möjligt att få extrafunktionerna genom Vuescan, såsom multiscanning osv?
Jag hittar inga sådana funktioner i menyerna. Är det bara tillsammans med de medföljande programmen som man får de funktionerna?

Jag har en Scan Elite 5400, använder den i min Mac tillsammans med Vuescan.
Är det möjligt att få extrafunktionerna genom Vuescan, såsom multiscanning osv?
Jag hittar inga sådana funktioner i menyerna. Är det bara tillsammans med de medföljande programmen som man får de funktionerna?
Jag tror att scannern måste stödja funktionerna för att de ska vara valbara i Vuescan.

jag förstår.
Jo så kan det vara. Jag har 2st Canon FS4000US sedan tidigare.
jag gjorde ett jämförande test . Skannade diabilder med en upplösning på 4000dpi i både Minoltan och Canon. Bilderna har en bättre färgbalans i Canon. Minolta har för mycket gult i sina bilder, men det blir skarpare bilder med Minoltan.

jag förstår.
Jo så kan det vara. Jag har 2st Canon FS4000US sedan tidigare.
jag gjorde ett jämförande test . Skannade diabilder med en upplösning på 4000dpi i både Minoltan och Canon. Bilderna har en bättre färgbalans i Canon. Minolta har för mycket gult i sina bilder, men det blir skarpare bilder med Minoltan.
Kan det vara så att ljuskällan i Minoltan börjar bli lite trött och därför blir gulare i tonen?

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar