Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta DiMage G400

Produkter
(logga in för att koppla)

Sven-Eric56

Ny medlem
Jag har en Minolta DiMage G400 som nu inte alls fungerar. Det är ett blinkande blått ljus då man öppnar den och det händer inget då man trycker på avtryckaren. Någon som vet vad problemet kan tänkas vara?

Jag har en Minolta DiMage G400 som nu inte alls fungerar. Det är ett blinkande blått ljus då man öppnar den och det händer inget då man trycker på avtryckaren. Någon som vet vad problemet kan tänkas vara?

Ingen aning, men alla kameror på marknaden nu är garanterat bättre oavsett pris, så det kanske är dags att uppgradera? :)

Det låter som om den gått sönder helt enkelt :)
Inte helt oväntat med så gamla grejer.

Lite för lite info för att kunna ställa en diagnos, men du som har den är förmodligen den som kan den bäst. Prova själv att pilla på mekaniken och om det finns kontakter kan du vicka lite på dem om det blivit oxid eller så. Något mer omfattande är nog inte lönt att lägga ner på den, det har trots allt hänt en hel del bland digitalkameror under de 10 år som gått sedan den släpptes.

Dags att börja se sig om efter en ny kanske.
Ta en titt på Sony RX100 II t.ex. Skillnaden lär vara astronomisk!

Annars, om du inte vill köpa en ny kamera, så slår nog varenda smartphone som finns idag denna gamla kamera med hästlängder.

/Mats

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar