Annons

Minolta Dimage A200 vs Dimage Z6

Produkter
(logga in för att koppla)

Nadrendion

Ny medlem
Hej!

Jag funderar på att köpa en digitalkamera och har fastnat för 2 olika kameror från Minolta.

Den dyrare är Dimage A200 med ca 8Mpixlar 7x optisk zoom och den andra är Dimage Z6 med 6Mpixlar och 12x optisk zoom.

Till A200 finns det en mängd olika tillbehör och objektiv att köpa till, men detta finns vad jag har lyckats se inte till Z6.

Min fråga är egentligen bara - vilken kamera rekommenderar ni att jag ska köpa? Vill man ha mindre zoom och mer pixlar eller tvärt om?

mvh Johnny
 
Personligen anser jag A200 vara den bästa kameran i alla kategorier jämfört med Z6.
Det beror naturligtvis på vilken nivå du tänker lägga ditt fotograferande på. Z6 är mer en enkel kamerna med få inställningar. A200 har mängder med inställningar och tar riktigt bra bilder.
A200 har också större sensor vilket innebär bättre kvalitet och betydligt mindre brus.

Jag bytte precis min A200 mot en Dynax 5D och ångrar mig inte en sekund! Så jag tycker istället du skall titta på A200 och 5D, beroende på hur mycket pengar du vill lägga.

Såg att dustin hade en drive på A200 för 4995:- inkl. minneskort, riktigt prisvärt.

Men som svar på din fråga; A200 alla dar i veckan!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.