Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta convertrar

Produkter
(logga in för att koppla)
En liten fördel med att följa Minoltas rekommendationer är att EXIF-informationen blir korrekt. Men det tycker jag inte väger upp den minskade flexibiliteten.

Har nu vidvikeln i handen och telekonvertern på väg...

Första intrycket är en rejäl glasklump men jag tror absolut den är skillnaden mellan bild den bild jag är ute efter eller inte i en del fall. Dessutom är jag förtjust i vidvinklar!

Noterar som väntat att bajonettfattning hade varit naturligare men man kan väl anta att det finns en orsak bakom den design man valt. Jag menar - det är väl inte så troligt att ett gäng ingengörer hos Minolta missat det faktum att det finns en bajonett på objektivet.... Min största oro är att jag ska trasa sönder gängan i objektivet när det är bråttom någon gång, men det finns väl ingen anledning att ta ut sorgerna i förskott.

Jag fick det jag förväntade mig och det lovar gott!

menar du gängorna som håller motljusskyddet när du skriver bajonett? vet inte om jag skulle våga hänga ett halvkilo i dem...

Jag har mitt skyfilter monterat mellan lins o konverter, det funkar bra o borde skydda originalgängorna. Har även kört med 49 mm polfilter "innanför" storklumpen (ACT-100) och det funkar också bra, lätt att snurra det roterbara filtret blir det också ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar