Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Minolta convertrar
- Trådstartare Michael Johansson
- Start datum
janc
Aktiv medlem
Har nu vidvikeln i handen och telekonvertern på väg...
Första intrycket är en rejäl glasklump men jag tror absolut den är skillnaden mellan bild den bild jag är ute efter eller inte i en del fall. Dessutom är jag förtjust i vidvinklar!
Noterar som väntat att bajonettfattning hade varit naturligare men man kan väl anta att det finns en orsak bakom den design man valt. Jag menar - det är väl inte så troligt att ett gäng ingengörer hos Minolta missat det faktum att det finns en bajonett på objektivet.... Min största oro är att jag ska trasa sönder gängan i objektivet när det är bråttom någon gång, men det finns väl ingen anledning att ta ut sorgerna i förskott.
Jag fick det jag förväntade mig och det lovar gott!
Första intrycket är en rejäl glasklump men jag tror absolut den är skillnaden mellan bild den bild jag är ute efter eller inte i en del fall. Dessutom är jag förtjust i vidvinklar!
Noterar som väntat att bajonettfattning hade varit naturligare men man kan väl anta att det finns en orsak bakom den design man valt. Jag menar - det är väl inte så troligt att ett gäng ingengörer hos Minolta missat det faktum att det finns en bajonett på objektivet.... Min största oro är att jag ska trasa sönder gängan i objektivet när det är bråttom någon gång, men det finns väl ingen anledning att ta ut sorgerna i förskott.
Jag fick det jag förväntade mig och det lovar gott!
Michael Johansson
Aktiv medlem
Minolta har säkert en baktanke med att inte utnyttja bajonetten. Kostnaden kanske. Men nog är det konstigt.
Grattis till konvertrarna, i alla fall!
Grattis till konvertrarna, i alla fall!
KGS
Aktiv medlem
menar du gängorna som håller motljusskyddet när du skriver bajonett? vet inte om jag skulle våga hänga ett halvkilo i dem...
Jag har mitt skyfilter monterat mellan lins o konverter, det funkar bra o borde skydda originalgängorna. Har även kört med 49 mm polfilter "innanför" storklumpen (ACT-100) och det funkar också bra, lätt att snurra det roterbara filtret blir det också ;-)
Jag har mitt skyfilter monterat mellan lins o konverter, det funkar bra o borde skydda originalgängorna. Har även kört med 49 mm polfilter "innanför" storklumpen (ACT-100) och det funkar också bra, lätt att snurra det roterbara filtret blir det också ;-)
Michael Johansson
Aktiv medlem
Hoppas bara att du kan stoppa snurrandet när du väl fått upp farten på halvkilot ;-)