Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta APO Telezoom 80-200mm f2.8

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är väl nästan normal pris på beg. sådana ... tyärr :)

Jag skulle nog tvekat för det priset dock. För högt enligt mig.

Skulle tro att det mesta med det objektivet är toppen utom den usla närgränsen.
Det finns även i en senare version i vit färg där det fått tillägget "G" på namnet vilket betyder att objektivet tillhör Minoltas allra mest högklassiga objektivserie.
Ett exemplar av den vita versionen fanns till salu för någon månad sedan till ett bra pris tillsammans med en del andra grejjor. Jag var mycket nära att köpa det men gjorde det inte pga just den kassa närgränsen.
Tycker man inte att det är en så viktig parameter så blir man nog inte missnöjd med detta objektiv men priset på det aktuella svarta känns en aning högt, tycker jag.

Det överenskomna priset; ja - det efterfrågade priset däremot, är ett uttryck för fromma förhoppningar och/eller inbilskhet.

Så sant, men ett sådant här objekt som säljs såpass sällan finns det ju inget "standardpris" på.
Annonsen har legat uppe ett tag nu vilket indikerar att priset ligger i överkant men nu har vi ju å andra sidan en spekulant så det kanske inte är fel pris i alla fall. Det kan dock vara goda förutsättningar att pruta.

Jag har sett den i omgångar de senaste månaderna. Det dök upp ett i Helsingborg åxå, men det var vettigt prissatt och gick förmodligen direkt.

Bra prissajter finns länkade här

Nu finns det ett till ute på Blocket, lite billigare.
Många fina gluggar men jag tycker att de ligger lite högt i pris, men vem vet, de kanske är i samlarskick allihop :)

Jag hade det där objektivet fast den nyare vita G versionen innan jag bytte till Canon utrustning. Kan bara säga att det presterade väldigt bra (dock något osäker AF på min 7D). Såvitt jag vet så är den gamla svarta gluggen i stort sett identisk med den vita förutom nån skillnad i motorn.

Lite väl högt pris kanske, men så är det ju med minolta gluggar. Just därför jag sitter med Canon grejer nu. Det är detta objektivs "fel" att jag bytte.

Kolla på dyxum också, brukar dyka upp såna här gluggar lite då och då för förmodligen ett bättre pris. Var ett tag sedan jag tittade in där dock.

På 7D var 80-200/2,8 Apo Black pinsamt långsam, men på a700 är det ett helt annat objektiv, båda snabbare och exaktare AF. Jag hade funderingar på att låta mitt gå på eBay och, motvilligt, skaffa ett vitt G HS i stället, med efter att ha bytt till a700, är det inte längre aktuellt.

Optiskt är det ingen skillnad mellan den svarta och den vita - skillnaden ligger i priset; 8.000, resp 14.000 på eBay verkar vara "normalt" just nu.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar