Annons

Minolta AL-F

Produkter
(logga in för att koppla)

OldSchool

Aktiv medlem
Tjenixen

HAr en gammal minolta AL-F (1967?) tänkte d kunde va lite kul å slänga i en film o testa den för skojs skull.
problemet är att ljusmätaren inte verkar funka, den står ständigt på de övre röda partiet.

nån som vet va som kan vara fel?batteriet är inte slut:)

Jag har en gammal Minolta AL-F jag också, men batteriet var slut och läckte lite (inte bra...) så jag tog ut det. Jag behöver nu ett nytt batteri... men jag vet inte var jag ska få tag på ett! Det är väl gamla kvicksilverbatterier till den (px625 eller px675?) och dom säljs ju inte längre.

Tim, är du säker på att batterierna inte är slut??? För jag ahr inget batteri i nu och min ljusmätare står på max...

/Jeppe

Det ryktas att det går att beställa kvicksilverbatterier från tyskland men jag vet inte vart. Men det kan ju kanske vara värt att leta där lite. Eller så letar man rätt på en beggad ljusmätare.

/Maverick

ojoj vilken gammal tråd som fått liv igen:) jag köpte batterier, det säljs batterier som ska funka lika bra minns inte vad dom heter men jag har sett på nätet att de ska funka lika bra...

dock funkade inte mätaren trots nya batterier,,,jag kollade lite närmare i batterifacket och såg att de gamla batterierna läckt, så det kan ju vara så illa att dom ärjat sönder kontakterna:/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar