Annons

Minolta AF 35-70/4

Produkter
(logga in för att koppla)

bengtjakobsson

Aktiv medlem
Hej , är det någon som har erfarenhet av Minoltas
AF 35-70/4 . Har ett 35-70/3,5-4,5 som är förvånansvärt bra men det mekaniska utförandet är ju inte alltför roligt , snacka om plastigt.
 
För en evighet sedan hade jag 35-70f:4 till min Minolta 9000. Om det är den gamla modellen du talar om så var jag mycket nöjd med den.
Lagom gedigen, inte skittung o inte gjord av återvunnen PET.
 
Tack för svaret och , ja jag menar första generationens af-zoom . Har försökt hitta något mtf-test , men inte hittat något , nån som vet ?
 
Jag köpte en Minolta 7000 tillsammans men bl a den optik du frågar om. Kommer inte ihåg årtalet men det var det år när Minolta 7000 valdes till årets kamera. 35-70 f:4 var då också nytt och jag minns att optiken testades i tidningen Foto som det bästa i sin klass då på 70-talet. Det är nog det objektiv jag mest använt genom åren och det kommer fortfarande till heders ibland. Kan tyvärr inte komma ihåg årtalet, men jag har sparat många årgångar av Foto och skall gå upp på vinden imorron och söka. Hör av mig om jag hittar testen.
Hittar tyvärr inte kvittot men i fotoväskan hittade jag en lapp där det står att jag då betalade 1495:- för objektivet !
Objektivet är kompakt och definitivt inte plastigt. Jag har varit mycket nöjd med det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.