Annons

Minolta 300mm f4 apo

Produkter
(logga in för att koppla)

royroy

Aktiv medlem
Ska köpa en Minolta Dynax 7 och ett objektiv Minolta 300mm f4 apo för 10000kr. Allt är 1 1/2 år gammalt. Min fråga är om någon på fs har eller haft en Minolta 300mm f4 apo och kan tala om vad de tycker om objektivet? Och för all del om någon vet nåt om Dynax 7:an.
 
Jag köpte mitt för 6995:- nytt vilket var ett kanonpris beroende på att en fotohandlare hade köpt på sig det och kunde förmodligen inte bli av med det.

Jag tycker att objektivet är väldigt bra, tyvärr har jag inga bilder att visa men är det något speciellt du undrar så fråga bara.

Edit: Framgick kanske inte att det var objektivet jag menade.
 
Ahaaa, ja jag upptäckte senare att det var samma pris som du uppgav här, så tanken slog mig att det kanske var just den annonsen;)!!

Mvh Niclas, som fortfarande tror prylarna håller för höga krav!
 
royroy skrev:
Funkar objektivet bra i mörka miljöer, typ under konserter m.m?

Tjaa... Har inte provat men det är en 4.0 glugg så det blir ju lite mörkare än att gå runt med en 2.8. Tycker inte att det borde vara några större problem mer än att du får något längre slutartider.

Försök att kolla vad folk som plåtar konserter med 2.8 vad de får för slutartider, antar att de kör med största bländaröppningen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.