Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta 28 mm

Produkter
(logga in för att koppla)

Pollock

Aktiv medlem
Hej,
Jag har hittat en person som säljer en Minolta Maxxum 28mm AF för €60. Hur vet jag om den fungerar till Sony A100? (han vet nämligen inte, tror han har ärft den)

Skulle verkligen uppskatte ett snabt svar

Mvh,
 
Senast ändrad:
Jag har själv ett 28/2.8 och det fungerar Utmärkt på min A700.

Priset är helt ok! tycker jag..

Ang att det är ett Maxxi..
Spelar ingen roll.
Har fått förklarat för mig att Maxximum endast betyder att det är gjort för den amerikanska marknaden. Med eller utan Maxx... så är det identiska objektiv.

Köp! =)
 
Har fått förklarat för mig att Maxximum endast betyder att det är gjort för den amerikanska marknaden. Med eller utan Maxx... så är det identiska objektiv.
För kamerahus använde Minolta namnet Dynax i Europa, Alpha i Asien och Maxxum i USA. Av någon anledning märktes även objektiven med Maxxum i USA (de tidigaste hade de två X-en ihopskrivna tills Exxon klagade). Sony använder numera namnet Alpha i alla marknader.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.