Annons

Minneskortslucka till Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeissie

Ny medlem
Har en nikon d40 där minneskorts luckan har gått sönder, några idér på att fixa det? just nu har jag en tejp bit som gör att den sitter på plats. den har spruckit mitt på nämligen..

Ringa Lasses Kameraservice och kolla om det går att beställa en ny?
Annars vore kanske någon droppe snabblim en lösning?

Japp, Lasses är nog bästa alternativet.

Vissa grejer går att hitta på Ebay också, men det kan vara rätt komplicerat att byta själv.

minneskortlucka

Det finns en hel del filmer på youtube hur man plockar isär kameror. Jag letade efter hur man byter minneskortläsaren och hittade en hel del.
Reservdelar finns på ebay. Kolla med en kamerareparatör först och få ett prisförslag. En tusing kan det ju lätt vara värt att få det utfört av en proffs.

Det finns en hel del filmer på youtube hur man plockar isär kameror. Jag letade efter hur man byter minneskortläsaren och hittade en hel del.
Reservdelar finns på ebay. Kolla med en kamerareparatör först och få ett prisförslag. En tusing kan det ju lätt vara värt att få det utfört av en proffs.

En tusing för att reparera en d40 kanske är för mycket. Kameran är ju inte värd mycket mer än så.
Lasses är ett jättebra tips, det behöver inte kosta mer än någon hundring eller två.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar