Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minneskortläsare

Produkter
(logga in för att koppla)

torparen

Aktiv medlem
Jag har minneskort till kameran av fabrikatet sandisk/ CF-kort.
Till dessa kort har jag en fire wire reader som funka bra till min stationära dator.

Nu har jag skaffat mig en bärbar, i denna finns inget uttag som passar till kortläsaren.
Läsaren skall tydligen anslutas med en sexpolig plugg med två stift för strömmatning,
Tydligen omodernt för i min sprillans nya dator finns icke detta uttag.

Är det någon som har tips på en ersättningskortläsare? Visserligen har jag en gammal läsare med USB-anslutning men blir störande slött att överföra några hundra bilder.

Jag har Lexars dual reader, CF och SD. Är mycket nöjd med den och den är liten och smidig att ta med. USB3-läsarna om din laptop har USB kommer få din FW-läsare att kännas långsam. Har din laptop inte USB3 är det bara att bita i det sura äpplet och använda din USB-läsare som du har, att köpa en ny kommer inte ge någon nämnvärd prestandaökning.

/Karl

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar