Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minneskortfråga (till K100D)

Produkter
(logga in för att koppla)

enanse

Aktiv medlem
Jag nappade på ett erbjudande från Inkclub på ett minneskort till hyfsat pris. Tyvärr fungerar det inte till min K100D och jag undrar om någon vänlig själ kan förklara för mig varför. :)
Jag har Kingston SD kort till kameran sedan tidigare och trodde därför att Kingston SD HC 8GB, skulle fungera också, men icke. Är min kamera för gammal för den typen av kort (HC), eller är det något annat?
/Anna

Jag nappade på ett erbjudande från Inkclub på ett minneskort till hyfsat pris. Tyvärr fungerar det inte till min K100D och jag undrar om någon vänlig själ kan förklara för mig varför. :)
Jag har Kingston SD kort till kameran sedan tidigare och trodde därför att Kingston SD HC 8GB, skulle fungera också, men icke. Är min kamera för gammal för den typen av kort (HC), eller är det något annat?
/Anna

Du måste uppdatera din kamera till Firmware 1.02 för att få stöd för SDHC. (Det var förövrigt första träffen på google vid sökning på K100D SDHC)

Senast ändrad:
Ah, jag glömde bort att googla! Tack för påminnelsen! ;)
Ska genast kolla upp det! Tack för hjälpen.
/Anna

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar