Besviken på Sandisks garanti
Jag har ett antal sandisk SD kort i olika storlekar och hastigheter och de fungerar bra, men deras garantipolicy tycker jag är dålig.
2008 köpte jag ett 8Gb Extreme III kort, dels för att det är snabbt, (onödigt snabbt för min kamera) men också för att det hade 60 månaders garanti, bra tänkte jag, lite dyrare men då har jag ett kort i fem år. Nu den senaste tiden så har detta minneskort börjat krångla, min kortläsare hittar det ej. Efter lite funderingar kom jag fram till att kortet har börjat dela sig på mitten, vilket förhindrar elektrisk förbindelse kortläsaren. Hur som helst jag tänkte att eftersom detta var sandisks dyraste kort när det begav sig och de skryter med "lifetime warranty" så felanmäler jag detta.
Sagt och gjort jag skapade ett RMA nummer och skickar in bilder på kortet, men får till svar att jag har använt våld och därför kan kortet inte ersättas.
Suck.... jag brukar faktiskt inte använd slägga när jag stoppar i kortet, inte ens gummiklubba, men skit samma om nån snubbe på sandisk tycker det så är det väl så.
Hur som helst mina sandisk har aldrig orsakat några korrupta filer och det är huvudsaken, har limmat ihop kortet nu och det verkar fungera, men vad ska man med garanti till när den gäller. Ungefär lika dåligt som rostskyddsgaranti på bilar.
PS. jag såg att netonnet hade 32gb SD ultra II kort för 499:- så det får nog bli ett sånt också.