Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minneskortet har fastnat

Produkter
(logga in för att koppla)
Mitt minneskort har fastnat i kamerahuset, jag har använt kortet innan och det har funkat. Är det någon som vet vad man kan/ska göra eller vad som är fel?

Mitt minneskort har fastnat i kamerahuset, jag har använt kortet innan och det har funkat. Är det någon som vet vad man kan/ska göra eller vad som är fel?

Vad är det för kamera och vad är det för typ av kort (SD, compact flash, MMS)? Kan du ha fått nåt klet på kortet som t.ex. Coca cola?

jag har varit med om det problemet med billiga minneskort där klistermärket inte suttit korrekt varpå kortet blir för tjockt och kärvar. se till kortet är ordentligt intryckt och fjädrat ut igen i låst läge, tryck sedan in det igen och hjälp till lite med en nagel så borde det fjädra ut

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar