Annansannabanana
Ny medlem
Jag var ute och fotade porträttbilder till en skoluppgift för någon dag sedan, allt funkade finfint och bilderna sparades utan några problem. När jag sen tog ut mitt minneskort ur kameran och satte direkt in i datorn så kunde inte datorn läsa det. Jag kollade om porten var paj och satte in ett annat minneskort med tanke på att det jag satt i funkade i kameran, och det andra minneskortet fungerade så porten var det inget fel på. När jag sedan skulle stoppa in det ursprungliga minneskortet i kameran igen så funkade inte det längre i kameran heller, och jag pulade och höll på med kortet och till slut gick det i tusen bitar ungefär, men själva minnet i kortet är helt. Dock går ju inte det att stoppa in i varken kameran eller i datorn då det är för litet. Det går inte in i en vanlig adapter som man brukar stoppa sina mobil-minneskort i, och för att få in minnet i ett annat kort så måste man ta sönder det. Så själva plastbehållaren sitter inte runt det längre. Vad ska man göra för att få ut bilderna?
Det är ett vanligt SD-kort som har gått sönder. Till en Canon 1000D.
Det är ett vanligt SD-kort som har gått sönder. Till en Canon 1000D.