Annons

Minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

Joppe61

Aktiv medlem
Tänkte köpa lite nya minneskort till min D3:a, så frågan, är hur snabba kort behöver man köpa?
Dom billigaste CF korten klarar 50 m/s, räcker det? eller måste man upp på 120 m/s?
Jag har inte hittat någonstans vilken skrivhastighet kameran har.
Tacksam för svar.
Johnny
 
Tänkte köpa lite nya minneskort till min D3:a, så frågan, är hur snabba kort behöver man köpa?
Dom billigaste CF korten klarar 50 m/s, räcker det? eller måste man upp på 120 m/s?
Jag har inte hittat någonstans vilken skrivhastighet kameran har.
Tacksam för svar.
Johnny


Visserligen D3S, men denna länk kanske hjälper?
http://www.robgalbraith.com/camera_wb_multi_pagebdad.html?cid=6007-12472

När jag googlade hittade jag några som sa 30, andra 35 och någon max 40 mb/s vilket verkar stämma mot resultaten i länken ovan.
 
Då borde det räcka med det billigaste på 50 m/s. Det har ju hänt en del med minneskorten både storlek och hastighet sedan D3:an kom ut.
Tack för hjälpen
Johnny
 
Då borde det räcka med det billigaste på 50 m/s. Det har ju hänt en del med minneskorten både storlek och hastighet sedan D3:an kom ut.
Tack för hjälpen
Johnny

De kan vara lite luriga när de specificerar hastigheter, så kontrollera gärna listan i länken, kontrollera att det är skrivhastigheten som är 50 (och inte enbart läs) och jag hade även tittat på benchmarktester om den inte finns i listan jag skickade med så att den testas under icke-idealförhållanden.
 
De kan vara lite luriga när de specificerar hastigheter, så kontrollera gärna listan i länken, kontrollera att det är skrivhastigheten som är 50 (och inte enbart läs) och jag hade även tittat på benchmarktester om den inte finns i listan jag skickade med så att den testas under icke-idealförhållanden.
Man kanske är dumsnål om man köper för billiga minneskort, det blir ju lite korkat och ha en snabb kamera och inte kunna utnyttja den fullt ut bara för att spara några kronor .....😀
Men jag ska läsa på lite, tack för tipset.
//Johnny
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.