Annons

Minneskort till K10D

Produkter
(logga in för att koppla)

ArwidoS

Avslutat medlemskap
Vill ha ett på 4gb.
Vilket ska jag välja?

Trodde Sandisk extreme III skulle ha hunnit komma, men ikke. Måste köpa ett nu!

Klarar den sig på ett Sandisk ultra II.
Vill ju att kameran ska kunna arbeta på full kapasitet.

Vilka har ni och hur funkar dom?

Tacksam för snabba svar.

Sandiskkorten verkar fungera bra med K10, jag har ett extreme III och till det skriver kameran ca 1 raw/s. Med bufferten blir det ca 13 rawbilder i 3 bps i följd.

Jag är mycket nöjd med Corsair 1Gb 133x kort som jag använder i min K10D. Klart snabbare än SanDisk Ultra II. Nu söker du ju ett 4Gb... Corsair har ett 4Gb SDHD kort som är det som jag definitivt skulle prova om jag var ute efter ett 4Gb. SanDisk Extreme är gjort med hög säkerhet och sägs vara extra stryktåligt, jag kan inte uttala mig huruvida det behövs. Corsair fungerar bra för mig. Man får nästan två Corsair till priset för ett SanDisk.

Hälsar
R

Har med funderat på vilket kort som fungerar bäst med k10d, sökte runt lite och hittade vissa svar i trådar att det kvittar för hastigheten internt hurvida man köt t.ex. Ultra II eller Extreme III utan bara gjorde större skillnad vid överföring till datorn.

Läst produktinfo om att Sandisks Extreme ska vara extra stryktåliga med, vet inte om de eventuellt tål smuts och fukt bättre med?

Var inne på 2 st SDHC 4gb Ultra II innan men funderar på 2 st SD 2gb Ultra II nu ist, då jag såg att man fick ett tvåpack sådana för $50 (350:) extra vid köp av k10d med kit objektiv på B&H. Bra att börja med kanske?

/Otto

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar