ANNONS
Annons

Minneskort till K-x

Produkter
(logga in för att koppla)

Snajder

Aktiv medlem
Vilket är det bästa minneskortet för användning i en Pentax K-X?
Vilken klass behöver man och är det några speciall märken man ska se upp för?

Här är några rader om minneskort:

http://www.fotosidan.se/blogs/froderberg/forsokte-rajala-blasa-mig.htm

Klassificeringen är lite olika från märke till märke. Jag använder bland annat ett Transcend 32Gb med Class 10 (enligt deras mått) till min K-5 (exempelvis denna: http://www.dustinhome.se/pd_5010400508.aspx) och det fungerar både till HD-video och seriebildtagning i RAW.

Prisvärda minnen helt klart. Du behöver iaf inte köpa de dyraste korten.

Jag köpte ett sånt 8Gb minneskort till min K-x, när jag tar seriebildstagning kan jag bara ta typ 4 bilder och sen dröjer det nästan en sekund innan nästa bild tas, sen ytterligare en sekund till bild nummer sex tas.
Är minneskortet för långsamt eller är det begränsningen för den kameran?

Jag köpte ett sånt 8Gb minneskort till min K-x, när jag tar seriebildstagning kan jag bara ta typ 4 bilder och sen dröjer det nästan en sekund innan nästa bild tas, sen ytterligare en sekund till bild nummer sex tas.
Är minneskortet för långsamt eller är det begränsningen för den kameran?

Om bildkorrigeringar i kameran är påslagna kommer kameran inte hinna processa bilderna i full fart. Kolla det först.
Andra idéer: RAW+ behöver skriva mer data per bild än bara JPEG eller RAW.

Om bildkorrigeringar i kameran är påslagna kommer kameran inte hinna processa bilderna i full fart. Kolla det först.
Andra idéer: RAW+ behöver skriva mer data per bild än bara JPEG eller RAW.

Tack, objektivkorrigeringen var boven..

Jag har ett Tamron 17-50 f2.8 och ett Sigma 70-300 DG OS(Den senaste versionen), kommer jag behöva använda objektivkorrigeringen?

Jag har ett Tamron 17-50 f2.8 och ett Sigma 70-300 DG OS(Den senaste versionen), kommer jag behöva använda objektivkorrigeringen?

Jag har ingen längre rutin, men kör utan korrigering. Jag har samma Tamron och det närmsta jag kommer ditt 70-300 är Sigma 70-200/2.8. Perspektivet kan bli lite tillskruvat på 17 mm, men jag har ingen programvara som gör det automatiskt för det objektivet så det blir nästan aldrig gjort manuellt.

Undran?

Jag har för mig att endast Pentax egna DA-objektiv har stöd i kameran för korrigering?
Någon som vet mer?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar