Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minneskort till Canon Ixus 750

Produkter
(logga in för att koppla)

Carragher

Ny medlem
Har nyligen köpt en Canon Ixus 750, och fick ett minneskort till denna i present. Det är ett av märket "Tekq" och heter "Secure Digital Ultra 80X"

Jag har läst mig till att, för att man ska kunna utnyttja snabbheten och funktionerna till max så ska man ha ett "Sandisk Secure Digital Ultra II 60X" eller bättre.

Någon som vet vad som skiljer dem åt? Ska man tro på 80/60X-hastigheterna som står på, så är det jag fått väl bättre...?

Är inte riktigt haj på det här, så det kanske en dum fråga. Jag är i alla fall tacksam för svar!
 
det minneskortet du fått till kameran räcker och blir över. tekqs minneskort funkar jättebra till d flesta kameror. att det är ett ultra kort vinner du egentligen inget på förrän du filmar med kamreran eller ställer in den på seriebildstagning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.