Annons

Minneskort, CF vs Microdrive

Produkter
(logga in för att koppla)
t-quick skrev:
ser man någon skillnad på den nya versionen? vad heter den?
På förpackningen till de nya (som ej fungerar) ska det finnas information om just detta (att de inte fungerar i kameror mm). På den gamla förpackningen ska det visst också finnas en logo för hitachi microdrive.

Har serienummret ett B på slutet så är det den gamla, ett C och det är den nya (som ej fungerar).

Men det kommer säkert snart en lösning på vad man kan göra för att få de nya att fungera också.
 
snakcade just med dustin, han fattade inte ett skit vad jag snackade men han trodde att det var den nya dom hade hemma.
frågan är om man vågar beställa o chansa..

och datorbutiken hade ingen hemma så isåfall skulle dom få ta hem en och då skulle det bli den nya =/
 
så nu har jag mailat ca10 företag som sålde den, återkommer med vilka som har den gammla versionen hemma.
 
KanonCanon skrev:
På förpackningen till de nya (som ej fungerar) ska det finnas information om just detta (att de inte fungerar i kameror mm). På den gamla förpackningen ska det visst också finnas en logo för hitachi microdrive.

Har serienummret ett B på slutet så är det den gamla, ett C och det är den nya (som ej fungerar).

Men det kommer säkert snart en lösning på vad man kan göra för att få de nya att fungera också.

På min förpackning finns det en text som säger att den inte funkar med andra typer av compact flash.

Men jag har även en Hitachi logga på förpackningen?

Men troligtvis är detta den nya modellen och fungerar ej ;-( nån som vet?
 
tuffa tag, strömförbrukning

Tänk på att en Microdrive drar mer ström, vilket ger kameran kortare batterietid. I övrig känns det dessutom som att en microdrive är något mindre robust än CF.

CF-kort vet jag nämligen att man kan tappa ned i en full kopp kaffe, för att sedan lägga på tork och plugga in i kameran igen. Inga som helst problem.
 
Vill man slippa ha mp3-spelaren liggande i byrålådan är ett hett tips att handla korten på e-bay. Priset ligger kring 125 dollar för en fabriksny 4 GB-microdrive. Ca 1800 kr per styck fick jag och Jeppe ge för våra :)
 
jimh skrev:
Vill man slippa ha mp3-spelaren liggande i byrålådan är ett hett tips att handla korten på e-bay. Priset ligger kring 125 dollar för en fabriksny 4 GB-microdrive. Ca 1800 kr per styck fick jag och Jeppe ge för våra :)

Du menar 225 dolar.

Jag beställde 2 st själv, dock nån dollar mer i pris.
 
t-quick skrev:
hur lång tid tog det innan du fick dom?

Hmm. låt se.. jag gjorde affären den 27 maj (en torsdag) och jag ahde dem i lådan tisdagen den 1 juni..med usps i deras "standard" kuvert.

Så med andra ord normal s v e n s k postgång ;)
 
verkar som alla endast har den nya versionen i butik eller? :-/ Verkar som få företag har denna på lager och ännu färre som har möjligthet att kolla.. Men ingen som vet om det kommer bli möjligt o få dom nya korten o fungera? :-/
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.