ANNONS
Annons

Minneskort, Canon EOS 350d

Produkter
(logga in för att koppla)

[email protected]

Avslutat medlemskap
Hejsan. Jag är nybliven medlem här. Satt uppe igår till kl. 02.00 och var helt fast. Grymt forum och alla verkar vara riktigt aktiva och vänliga.

Jag har en canon eos350 och en sony dscp100 som mina kameror.

Sonyn har fungerat utmärkt för mig, men sedan jag gick medieprogram och läste foto har jag alltid velat skaffa en systemkamera.

Dagen har kommit, min eos 350 är på väg. Jag har små händer så den passar mig perfekt, har klämt och känt lite på den sen innan.

Den här kameran får jag som tack för ett litet jobb jag har gjort. Den kommer i kitutförande.

Men... ingen minneskort medföljer. Jag har inga stora resor inplanerade och reser också med laptop för det mesta, så 512 mb. Hur många bilder går in på det i JPG/RAW?

Tacksam för svar!

http://www.freerider.se
Kolla vårat galleri. Jag tycker vi har en duktig fotograf :)

Antal bilder... Med ett 512 mb minne
I automatiska läget:
L-läget (hög) 129 bilder Upplösning 3456x2304
L-läget (Låg) 253 bilder -------- " ---------

M-läget (hög) 224 bilder Upplösning 2496x1664
M-läget (låg) 442 bilder -------- " ---------

S-läget (hög) 394 bilder Upplösning 1728x1152
S-läget (låg) 770 bilder -------- " ---------

I manuella läget:
L-läget (hög) 122 bilder Upplösning 3456x2304
L-läget (Låg) 241 bilder -------- " ---------

M-läget (hög) 214 bilder Upplösning 2496x1664
M-läget (låg) 427 bilder -------- " ---------

S-läget (hög) 375 bilder Upplösning 1728x1152
S-läget (låg) 761 bilder -------- " ---------

RAW+L(hög) 37 bilder Upplösning 3456x2304
RAW 53 bilder Upplösning 3456x2304

Själv skulle jag köpa 1 giggs minne... vet egentligen inte varför jag inte köpte det... antar att det var ekonomin som styrde där.. Köpte istället 512 mb. Om du registrerar dig på en av canons sidor så får du ett 256 minne hemskickat...

För att få det där minnet så ska du registrera dej på:
http://www.cig.canon-europe.com/user/login.html?locale=sv_SE .

Sedan loggar du in och där någonstans ska du kunna få ditt minne. För att få det så använder du koden som finns på utsidan av kartongen till kameran.

Så med andra ord så måste du först ha fått kameran.... ingenting som du kan göra i förväg.

Jag minns inte riktigt x-akt var på sidan man gjorde detta...

Men jag har för mej att gjorde det i samma veva som när jag reggade mej.... Har också för mej att det var lätt att hitta.

Senast ändrad:
Jag kollade igenom mina gamla mail... hittade ett som jag fick när jag reggade mej.... där står det följande..

-------------------------------------------------

Vi gratulerar till ditt köp av en ny EOS350D eller EOS20D. Om produkten som du köpte har en speciell kampanjdekal på kartongen kan du begära att få ett CompactFlash minneskort med 256 MB på köpet. Ta bara tre steg till så sänder vi ett minneskort till dig utan extra kostnad.

Gå till www.cig.canon-europe.com och logga in med nedanstående användarnamn och lösenord.
Följ länken till kampanjblanketten och skriv in ditt namn, leveransadrss och din unika kampanjkod (som du hittar på dekalen till kartongen till din EOS350D eller EOS20D) på utrymmet som visas.
Klicka på Sänd. Du kommer att få ett e-postmeddelande som bekräftar att din anmälan bahandlas och ytterligare ett när vi sänder minneskortet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar