Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

minikameror

Produkter
(logga in för att koppla)

ohls

Aktiv medlem
Hej

Någon som testat några av dessa minikameror som börjar dyka upp? har kollat runt lite och den som verkar vara finast är en mustek gsmart mini3 för tusenlappen fast en stor nackdel är att den saknar blixt! någon som vet någon liknade fast med blixt
 
Köpte en liten rackare åt tjejen. Hette nåt i stil med Cheez eller nåt. Finns på Cyberphoto för 1095:-.

Fördelen är ju att man kan montera på en liten blixt som följer med paketet.
 
jag köpte en liten på scandinavian som hette nånting i stil med léspion för 625:-. Den var riktigt usel, men jag lyckades få pengarna tillbaka.

Fast den var ju utan blixt så det är nog inte intressant
 
Jag skulle nog titta på Elixim som Casio tillverkar eller DCS-U10 (?) av Sony. De verkar riktigt kompetenta, lagom små att alltid ha med sig.

Köpte själv en Aiptek Pencam Trio för 45€, men jag visste redan att det bara var en leksak. Det är i princip samma inälvor i alla dedär billiga kamerorna, ett STV 0680 från STMicroelectronics. (Aiptek, l'espion, JamCam m.fl.)
 
Senast ändrad:
Jag har en Sony DSC-U20 och den tycker jag är riktigt bra, liten nog att ha med sej överallt och ändå 2.0 mega pixel. Det finns ju inte nån zoom men däremot en tillräckligt bra blixt tycker jag. Det är faktiskt en kamera jag kan rekommendera, kostade nu när jag köpte den strax under 4000:- men sjunker nog snart, finns även en lillebror (U10) på 1.3 mega pixel som är betydligt billigare.
 
Konica Digital Revio C2 (1.2M) kommer i februari och är en riktig kamera i miniformat. Prissatt strax under 2.000kr är den värd att vänta på.
 
Sony dcs-u20 verkar perfekt fast lite dyr kanske men tack för tipsen i alla fall
 
Senast ändrad:
Jag har testat Mustek Gsmart mini-3 och det är mycket kamera för pengarna.
Tar du en bild i dagsljus kan du få kanonbilder, speciellt eftersom upplösning är så hög.

Tyvärr så är sökaren så oexakt att det krävs en hel del träning innan bilden sitter där den ska.

Slutartiderna blir långa i dåligt ljus vilket ställer till problem då man ska försöka hålla en sån liten kamera still när man knäpper av.

Men som slit och släng kamera för sommarsemestern är den kanon!
 
hmm jo kanske men tänkte främst ha en kamera när man är ute och dricker och då kan en blixt vara en bra sak
 
Om man får liva upp den här jättegamla tråden, är det någon som vet var man kan få tag på en kamera liknande Mustek GSmart Mini 3 idag? Jag har letat som en galning på "hela" internet utan resultat. Jag fick en sådan fast version 2 av en vän som jag skruvade isär för att montera på min radiostyrda helikopter och allt gick väl tills den helt plötsligt dog...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.