Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mingel fotograf

Produkter
(logga in för att koppla)

Stisse

Aktiv medlem
Hej,
Eftersom man är den som är fotointreserad i bekantskapskretsen fick man bli mingel fotograf på kompisens bröllop. Avstod ifrån dom riktiga bröllopsbilderna då jag inte ville ta det ansvaret.

Har nu börjat på en slideshow med musik och lite zoomningar etc...

Skulle villja ha lite kommentarer och ideer kring det jag gjort..

Har lagt upp ett förminskat bildspel på
http://www.digital-dreams.nu/henrikomaria_beta1.exe
ca 48mb och är gjort i 640x 480.
Slut showen kommer köras ut på DVD ifull storlek.

Tacksam för kommentarer,

/Stisse...
 
Kan garantera att det inte är något virus eller liknade.. Ni får väll kasta ut mig ifrån Fotosidan i så fall. Varit medlem sedan 2002 och tänker fortsätta vara det...

Helt safe !

/Stisse...
 
hmm.. ok då.
Antar att det är lite av en yrkesskada, jobbar som systemutvecklare och vet hur ennkelt man kan sabba en dator. Tro mig, jag har gjort det massor av gånger. Då av misstag.
Jag laddar ner den och kör i en virtuell dator.
 
Hmmm...
kör alla i din bekantskapskrets PC. Sitter själv vid en mac som vägrar exe. :(


Skulle vara kul att se bilderna. Fotade själv vännernas bröllop i helgen. Föreslog att de skulle anlita ett profs för bröllopsbilden men de litade på mig sa de. Bilderna blev ok tycker jag.

/Johan
 
tjena

Jag tycker detta va riktigt bra! en del bilder har blixten slagit hårt på ! men va fasiken detta va skit bra med Musik o allt !!

Bra jobbat

Mvh
David Schmidt
 
Jag gillar det... fick till och med tårar i ögonen!

Du måste ha lagt mycket tid på att hitta och matcha låtarna. Tycker det var klockrena! Gillar speciellt när du zoomar in magen (till låten som jag inte kommer ihåg) och att musiken ändras bra till festen.

Vissa bilder borde nog beskäras lite. En bild hade en hjässa i undre delen av bilden, en annan hade en stor näsa som lyste vitt, vissa hade väldigt mycket blixtskugga och ett par av bilderna var alldeles för överexponerade. Tror inte tjejen med näsan vill se den på bild tillsammans med andra.
För det är väl så de kommer titta på den, tillsammans med andra?
Dessutom, om du ska bränna bilderna på DVD så tycker jag de ska täcka sida till sida på skärmen. Tror att det kommer se lite skumt ut annars med en liten fyrkant på TVn. På en dator är de Ok men inte på en TV.

Men som du sa så var inte du den officiella fotografen, så känslan kanske är mer värd än bildkvaliten. I så fall vinner du.
 
Senast ändrad:
johanu skrev:
Hmmm...
kör alla i din bekantskapskrets PC. Sitter själv vid en mac som vägrar exe. :(


Skulle vara kul att se bilderna. Fotade själv vännernas bröllop i helgen. Föreslog att de skulle anlita ett profs för bröllopsbilden men de litade på mig sa de. Bilderna blev ok tycker jag.

/Johan

Hehe... nä... Jag kör även Linux och snart en Mac mini men just nu sitter jag på en $&%@£½! PC.

Grattis till bilderna!
 
Mycket härlig känsla i bildspelet.

Dock tänkte jag på några små saker.

Jag tycker att det blev för många zoomningar i bildspelet. Var en läcker effekt i börjar men sen blev jag less. Hade hellre sett att bilden var förstorad direkt.

När tempot i musiken ändrades vid inledningen av middagen tycker jag också att bildhastigheten kunde ha hängt med, åtminståndet 5-10 bilder.

Samt som tidigare sagt finns det några bilder som kunde beskäras lite bättre. Var bland annat någon äldre herre som höll tal som jag reagerade på. Det mesta man såg var ryggarna på damerna som satt framför dig.

SNYGGT JOBBAT
Tror dina vänner kommer att bli mycket nöjd.
 
Kalas

Snyggt men spara på zoomningarna. Jag vet att det är dösvårt att göra ett bildspel med ljud och musik som passar och följer rytmen men du kommer att hitta rätt till slut.
 
Skitbra!

De kommer att bli grymt nöjda. Jag har gjort liknande bildspel och överaskat några av mina kunder med en DVD och gissa om de blir grymt tacksamma.

Patrik
 
Snyggt jobbat

Bra flyt med somningarna,kanske det blev lite för många somningar men musiken passade bra till bilderna, det är svårt att få det perfekt.Brudparet blir säkert mycket tacksamma för jobbet du lagt ner.
 
Tittat igenom - kan bara säga SNYGGT!!
Kanske störde mig lite på de hårda skuggorna i kyrkan, men förstår att du behövde bra ljus från blixten! Kul inzooomningar på en gravid(?) mage, med passande text i musiken... (kanske lite jobbigt om den inte var gravid)... hehe.

Men du har lyckats bra!!
 
Utan att vara expert på ämnet måste jag bara säga Kanonsnyggt! Kan hålla med om att det kändes som lite mycket zoomningar... men gillade ändå resultatet.
Antar att du lagt ner en del jobb på det där. Tyckte att låtvalen passade mycket bra också.

Borde bli en glad överraskning för brudparet och ett aktat minne.

/Fredrik
 
Några av bilderna är ju riktigt bra även som enskilda bilder och för brudparet kommer alla att vara av stort värde. Bildspelet fungerar suveränt!

/Pontus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.