Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minfotomaraton

Produkter
(logga in för att koppla)

jehu64

Ny medlem
Hej.
Jag skulle behöva lite tips om olika teman och almänna råd för en fototävling som heter "Se nyktert på Gislaved". Tänkte mig 6 olika teman under sex timmar.
Den går av stapeln i Gislaved på folknykterhetens dag den 14 maj.
Arrangör är IOGT-NTO i Gislaved.
De tio bästa bilderna ställs ut på en utställning under Gisledagarna sista helgen i maj.
Priser är inte bestämt ännu men presenkort och fotogrejer finns på önskelistan beroende på sponsorer.
Vad ska man tänka på? Regler och upphovrätt?
Hälsningar Jan-erick

Teman är ju inte så lätt att klämma fram bara så där... Men med tanke på sammanhanget vore det ju kul om ni använde er av oväntade teman som glädje och frihet. Kör på någon färg som blått, rött eller gult också.

Många fototävlingar verkar ha tillkommit enbart för att få in gratis bilder från folk som bara är glada för att få se sin bild publicerad.
Vore bra, eller snarare; som medlem av IOGT-NTO, aktiv fotograf (och tidigare boende i Gislaved) kräver jag att fotografernas bilder inte utnyttjas skamlöst utan skälig ersättning till fotografen.

Lycka till!

Tips på tema:
Kärlek.
Spår.
Värme,
kallt
utanför,
underbar(t) (med risk att ngn tar av sig byxorna o tar en selfie)
svart
dyster
Rosa
Fest
Vila
Rörelse
Döden
Anonym
oskarp(t)

Lycka till

/Håkan

Hej.
Jag skulle behöva lite tips om olika teman och almänna råd för en fototävling som heter "Se nyktert på Gislaved". Tänkte mig 6 olika teman under sex timmar.
Den går av stapeln i Gislaved på folknykterhetens dag den 14 maj.
Arrangör är IOGT-NTO i Gislaved.
De tio bästa bilderna ställs ut på en utställning under Gisledagarna sista helgen i maj.
Priser är inte bestämt ännu men presenkort och fotogrejer finns på önskelistan beroende på sponsorer.
Vad ska man tänka på? Regler och upphovrätt?
Hälsningar Jan-erick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar