Annons

Mina hästbilder hamnar på Facebook 10 min efter uppladdning...

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har tänkt på det likadant som det skrevs ovan; det är ju gratis reklam och frågan är om någon utav dessa tjejer ändå skulle köpa en bild utav mig... bra gratis-reklam dock!

Ändock blir man ju lite lack utav naturen!:)

Jag har avvägt emellan mindre bildstorlek och större vattenstämpel. Problemet är ju också att jag vill ge kunden en så bra känsla som möjligt för sin bild. Det vore tråkigt om en kund beställer hem en bild och det visar sig att hon blundar i hoppet (extra tråkigt på en 90 cm-förstoring)!

Nåväl, inte så mycket att göra. För att citera ovan skribent, "det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna".

Om någon tycker det är intressant så handlar det om www.lepont.se.

Tack för alla svar!

Du skulle kunna ha mindre bilder publikt och sen om man vill köpa loggar man in och får se en större bild. Dessa skulle ju kunna vara unikt vattenstämplade så du kan spåra om det är någon som missbrukar den strörre bilden.

Det finns ju annars möjlighet till "förstoringsglas" med javascript eller nått liknande. Då skunne man kunna kolla på olika delar av bilden i högre upplösning. Då går det såklart att skärmdumpa dessa och klippa ihop men det blir mycket jobbigare.

Tror det var megartiklar om detta för 3 år sen. Man skriver på kontrakt med dom och finstilt bland de tiotalssidorna ingen läser så står det att man fört över äganderätten till dom. De kan ju dock ha ändrat på villkoren, men jag tvivlar på det. Dock får du ju fortfarande göra vad du vill med dina bilderna.

Upphovsrätten är det enda man inte kan ge bort på nåt sätt.

/Stefan

Sorry, men det där stämmer inte. Det ALLA verkade missa i avtalet var den lilla passusen om "...subject to your privacy and application settings..."

FB's EULA är inte särskilt lång eller krånglig, ta och kika igenom den vettja :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar