Daniel_K
Aktiv medlem
Hej!
Fick min K10D levererad från en tysk firma idag. Köpt via prisjakt.se och omdömena om företaget var goda.
När jag öppnade transportkartongen så såg produktkartongen väldigt begagnad ut, dvs kanterna på boxen var vita (slitna) och tungan som stänger kartongen var väldigt sladdrig.
Kameran i sig såg bra ut, men saknade skyddsfilm på bägge display:erna.
Efter att jag testskjutit ca. 20-tal bilder insåg jag att räknaren på bildnamnen var 100-198, dvs jag antar att ca. 170 exponeringar skett innan kameran kom till mig.
Eftersom kameran såldes som ny kommer jag att kontakta företaget och påpeka det inträffade.
Ville bara ha lite kommentarer från er hur ni hade gått vidare? Ska man begära en prissänkning för att man fått ett demo/retur-ex eller bara maila och påpeka "problemet" och sen släppa saken och plåta istället?
Kommentarer mottages gärna!
mvh,
Daniel
Fick min K10D levererad från en tysk firma idag. Köpt via prisjakt.se och omdömena om företaget var goda.
När jag öppnade transportkartongen så såg produktkartongen väldigt begagnad ut, dvs kanterna på boxen var vita (slitna) och tungan som stänger kartongen var väldigt sladdrig.
Kameran i sig såg bra ut, men saknade skyddsfilm på bägge display:erna.
Efter att jag testskjutit ca. 20-tal bilder insåg jag att räknaren på bildnamnen var 100-198, dvs jag antar att ca. 170 exponeringar skett innan kameran kom till mig.
Eftersom kameran såldes som ny kommer jag att kontakta företaget och påpeka det inträffade.
Ville bara ha lite kommentarer från er hur ni hade gått vidare? Ska man begära en prissänkning för att man fått ett demo/retur-ex eller bara maila och påpeka "problemet" och sen släppa saken och plåta istället?
Kommentarer mottages gärna!
mvh,
Daniel