Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min kamera har gått sönder...

Produkter
(logga in för att koppla)

Soffiloffis

Medlem
Jag har en kamera, (en Canon EOS 350D) och jag hade tagit ur minneskortet tidigare idag för att lägga in bilderna i datorn.
När jag sedan skulle sätta tillbaks minneskortet i kameran så vet jag inte riktigt vad som hände, men kortet fastnade på nåt konstigt sätt. Fick knappt ur det, men tillslut gick det iaf.

Då upptäckte jag att en av "piggarna" inne i kameran, där minneskortet sitter, hade blivit böjd.

Jag rättade till den så att den blev rak igen och satte sedan dit minneskortet. Men kameran startar inte, utan den varnar bara för att jag inte har något minneskort i :/

Jag tog iaf ur minneskortet igen, och då såg jag att två av de andra "piggarna" hade dragits upp en bit. Och senare ramlade en av dem ur kameran. :(

Så jag antar att jag måste lämna in kameran på lagning nu.
Men vad kan det kosta att laga ett sådant fel?
Är knappast den rikaste i världen om man säger så...

Är tacksam för svar!!!

hej Sofie

jag tror dessvärre att det inte är värt och laga en reparation skulle kosta lika mycket som du betalade när kamran var ny

har du försäkring på den? Eller kanske en hemförsäkring som täcker detta?
Ring imorgon och fråga.

Prova att lämna in den som en garantireperation, en jag vet hade exakt samma fel och de lagade det som en garantireperation.

Detta händer tyvärr emellanåt i den digitala världen...
Har fått byta samma grej på min 5D.
Lämna in för ett kostnadsförslag, men kolla så att du inte behöver betala skjortan för bara prisförslaget.
Sedan om o när du bytt så vänj dig vid att trycka in o ur minneskortet mjukt, mjukt, mjukt. Det blir billigare så. ;)

Lycka till.

Hej! precis samma sak hände mig, lämna in den för reparation, bad om kostnadsförslag och fick ett pris på ca 3000:- när kameran var klar o jag skulle hämta den så sa dom att canon hade lagt till det som garantisak. så det kosta inget.Mvh Ante

Ante_b skrev:
Hej! precis samma sak hände mig, lämna in den för reparation, bad om kostnadsförslag och fick ett pris på ca 3000:- när kameran var klar o jag skulle hämta den så sa dom att canon hade lagt till det som garantisak. så det kosta inget.Mvh Ante

Måste man ha garantin kvar för att det ska gälla, tror du? Min garanti på kameran har nämligen gått ut nu, så jag vet inte om det kommer gälla för mig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar