ANNONS
Annons

Min hemida

Produkter
(logga in för att koppla)
Snyggt :)

Men jag tyckte kanske att bilderna var i minsta laget, kan vara jag som gjort något fel men de såg inte ut till att vara mer än ett par 100px!

Annars som sagt snygg sida ;)

Ribbe skrev:
Hej, jag ville bara visa min hemsida som nyss blivit klar :) www.rikardberggren.se
Snyggt!
Rent och trevligt, bra färger.

Två saker bara.
1. När man klickat in i något av dina gallerier måste man klicka i botten och göra om allt eller klicka bakåt för att komma tillbaka till kategorierna.
2. Det verkar som du lagt sidan på en ganska långsam server, bilderna tar en stund på sig att ladda, inget som stör egentligen men skulle du få en massa trafik (besökare) kan det bli segt.

Re: Re: Min hemida

Segeson skrev:
Det verkar som du lagt sidan på en ganska långsam server, bilderna tar en stund på sig att ladda, inget som stör egentligen men skulle du få en massa trafik (besökare) kan det bli segt.

Okej bra att du sa det. Jag ska lite försöka fixa så det går lite snabbare för bilderna snart.

Snygg och enkel sida!

Som sagt, det enda som vore bra är om det fanns en länk någonstans kanske under tummnaglarna, som leder tillbaka till kategorierna. Visserligen fungerar det att klicka på portfolio igen, men det käns fel på något sätt :)

Snyggt!

Snyggt och enkelt med bra navigering! Lagom många bilder i de flesta kategorier.

Det enda jag skulle vilja är att kunna se bilderna i lite större storlek. Förstår dock om du kanske inte vill lägga ut för högupplösta bilder p.g.a bildtstöldsrisken!

Lycka till med fotandet i fortsättningen,

MvH // leif

Grattis till en jättesnygg sida! Bra jobbat! :eek:)

Några tips:

• • Du har vit länktext på ljusgrå botten i portfolion, och det är inte så lättläst.

• Länkarna är placerade lite väl tätt intill varandra så det är lätt att klicka fel, eventuellt kan du göra någon slags markering mellan varje länk så blir de tydligare (exempelvis - eller | eller något liknande).

• Det tar väldigt lång tid att ladda in bilderna, och det verkar som om du inte har små ikonbilder utan hela bilder som laddas upp som 'thumbnails', vilket gör att det tar onödigt lång tid att ladda dem.

• Det vore också bra att kunna se portfolio-menyn medan man tittar i varje bildsektion, så man kan klicka sig vidare till nästa avdelning så man slipper klicka om på 'Portfolio' varje gång för nå bildmenyn.
Lycka till!

:: Susanne ::

Först och främst vill jag återigen tacka för all beröm. Och sedan så vill jag tacka för alla tips jag fått och som jag tagit åt mig, nu ska jag bara försöka göra så tipsen blir verklighet.

Hej, jag håller just nu på att byta server som jag skulle behöva tips på ett bra ftp-program. Så är det någon som vet ett gratis och bra ftp-program?

Kör du Firefox finn ett plugin som heter FireFtp. Fungerar hyffsat men är inte lika bra som BulletProof Ftp(kostar)

Men hur längt skall du hålla på och byta server? Här psotar du en tråd där du uppmanar alla att titta och komma med konstruktiv kritik, efter 48h så är siten död. :)

Ribbe skrev:
Så är det någon som vet ett gratis och bra ftp-program?
Varför inte testa att skriva "ftp://och så vidare" i IE, det fungerar perfekt, precis som att kopiera filer på datorn. Vill du slippa loginrutan kan du komplettera adressen med konto och lösen efter följande recept.
f t p : / /kontonamn : lösenord @ webadressen
OBS, utan mellanslag.

Senast ändrad:
Smart FTP är enkelt och bra. Tror det är gratis också.

Försök ha så lite downtime som möjligt. Om du måste byta server så är ett tips att lägga upp sidan på den nya servern innan du plockar ner den från den gamla.

jag kör med flashFXP. Fördelen med det programmet (och andra program som klarar FXP) är att du kan koppla upp dig mot båda servrarna samtidigt, och skicka filer från den ena till den andra utan att behöva tanka hem dom i datorn först.

Nome Nescio skrev:
Men hur längt skall du hålla på och byta server? Här psotar du en tråd där du uppmanar alla att titta och komma med konstruktiv kritik, efter 48h så är siten död. :)

Hehe det var inte direkt planerat :p Jag fick ett fel så jag var tungen att dirket byta server men det är nog klart ikväll eller imorgon. Jag medelar när det är klart.

Segeson skrev:
Varför inte testa att skriva "ftp://och så vidare" i IE, det fungerar perfekt, precis som att kopiera filer på datorn. Vill du slippa loginrutan kan du komplettera adressen med konto och lösen efter följande recept.
f t p : / /kontonamn : lösenord @ webadressen
OBS, utan mellanslag.
Det där låter smidigt och enkelt! Jag ska testa det så fort jag kommer hem (är i skolan just nu).

I IE kan man sedan klicka på "Flikar" så får man upp ftp:n i trädet som vanligt i Utforskaren.

Dock skulle jag tanka ner SmartFTP som är gratis för privatpersoner och en väldigt trevlig ftp-klient.
/ Torbjörn, som kört SmartFTP i några år nu.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar