Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min första studioplåtning!

Produkter
(logga in för att koppla)

Sortima

Medlem
Jag har plåtat lite i studio för första gången och fastnade direkt! Det är ju hur kul som helst när det börjar släppa med hur man riktar boxar o ställer blixtar! Fick prova lite med en 5D men de bilder jag publicerar här är med min egen 350. Ge mig lite tips och kritik.
Redigeringen är inte den bästa det vet jag men det är inget jag satt mig in i än.

Tänkte jag postar direkt från min bilddagbok.

http://Sortima.bilddagboken.se/inde...ldy5odG1sP3Q9MTE5NTE2NzYwMSZpZD0xMjIyNDgxNzI=

Det är väldigt spännande att fota med blixtar. Kombinationerna är i det närmaste outtömliga.

Bilderna ser ok ut. Dock behövs en del efterarbete då sminket inte är det bästa.

Men det är svårt att ge kritik på såpass allmänna bilder, och utan att veta hur du egentligen ville att de skulle se ut.

Länken funkar bra här men finns annars under mitt arkiv på profilen.
Nej som sagt så hade jag väl inga mål direkt från början det är bokat nya tider nu så det kommer fler bilder inom kort!

Vet inte heller riktigt vad du är ute efter men kommenterar lite ändå.

Bakgrunden skall väl vara vit? På dina bilder så är de ibland grå i olika nyanser och ibland lila.

Sen måste även jag säga att sminkningarna är, förlåt, hemska.

Det är jag som gjort dom lite gråare i redigeringen för att få lite variation. Sminket är inte min sida så jag kan inte riktigt ta till mig den kritiken.
Plåtade idag igen, ska lägga upp bilderna så fort jag redigerat klart.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar