ANNONS
Annons

Min d60 har kommit!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Adde

Aktiv medlem
Jag gick och hämta posten såg avin och blev så jävla glad ska gå och hämta den om en halv timme.
Om nån har några frågor om d60 kan jag säkert svara på dem imorgon. ska ta saftigt mycket bilder.:D :D

Grattis!
Ut o skapa nu!

har tagit 50 bilder nu. men cyberphoto glömde program varan så jag ska tanka hem den nu.jag som är amatör tycker at kameran är fantastisk .

Adde skrev:
nu kan alla beskåda mitt album med de första bilderna jag tagit med d60. Skulle gärna ta emot tips om komprimering. Tycker att mina billder blir lite väl små.

http://www.fotosidan.se/member/portfolio/view.htm?ID=5638
Små? Om du har köpt en D60 hoppas jag verkligen att du alltid kör med maximal bildstorlek i RAW. Annars har du köpt helt fel kamera. I vissa fall kan .JPG duga. Mindre bilder fixar man i ex. photoshop. Max bredd för Fotosidans albumbilder är 1024 pixels har jag för mig.

Det går att ställa komprimeringsgrad för JPG när man sparar bilden i photoshop. Kör med så kraftig komprimering som möjligt utan att bilden blir märkbart sämre. Vanligtvis är 70% ganska OK.

klart att jag tar raw bilder men det är när jag rezisar och komprimerar de blir knas ska pröva ditt tipps om att komprimera mer så att bilden kan vara större.

kom ihåg SKÄRMUPPLÖSNING

Du väljer väl upplösningen 72DPI på den färdiga bilden? Högre behövs inte för weben. En bild som är en bra bit större än din tulpanbild bör då hamna på ca 200-300 KB med LÅG JPG-komprimering.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar