Jag är verkligen ledsen att jag inte hittade detta här förrän för sent.
Jag har verkligen inte råd att köpa ny kamera.
Min kära kamera tvärdog idag... Jag trodde kanske det var batteriet som var helt slut efter resan till UK utan att bli laddad emellan och att jag filmat lite just precis. Jag filmade alltså, sedan stoppade jag kameran i fickan och sedan upp igen - död. Satte in, tog bort, satte in batteriet minst 5 gånger. Hem, laddade batteriet... Lika död!
Googlade och gick slutligen hit, och ja, aha, ok, kortslutning... Gräver fram mina skruvmejslar, nej de minsta har försvunnit. Tittar på klockan. Jaha, bara 5 minuter kvar tills Frölunda Torg (Clas Ohslon) stänger... Vilken otur. (kl 18:00 lördag)
Funderade när var det jag köpte kameran? 3,5 år sedan var det när jag kollade de första bildernas datum (tack EXIF).
Dessutom var kameran köpt genom företag också så svårare att få garantiärenden ändå.
Maximal otur kanske. Men mest pga min otålighet. Jag vill öppna nu genast. Den minsta skruvmejseln jag har passar inte riktigt bra, skaver bara upp färgen.
Jag börjar fundera på om kanske bensinmackar har sådana små skruvmejslar också att köpa?
Kanske man får tigga om att få tillbaka den åbäkiga EOS350 som jag sålt till min fader och han med all sannolikhet totalt smutsat ner med sand/damm pga kärlek till hav och stränder och total orespekt för att skydda saker.
Nu har jag "bara" min iphone. Nej jag är inte rik och köpt den, den har jag ärvt av en person.
Och ja just det, min gamla första kamera från mitten av 90-talet, tejp-lagning och allt! Undrar vad som ger bäst bilder av dessa två kameror...
Tror ändå att iphone vinner trots minimala objektiv+sensor. Mjukvaran som är bättre tror jag, gamla kameran hade en tråkig tendens att göra grönt till brunt på mina dockors makeup.