Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Min 450D mot en Eos 1Ds
- Trådstartare Oliwer
- Start datum
bengt-re
Aktiv medlem
5D är bättre på hög iso brus än gamla 1Ds.
450D är bättre än gamla 1Ds när det gäller hög iso brus.
AF är bättre i 1Ds än 450D och 5D.
AF är ungefär lika bra i 450D som i 5D.
450D har liveview vilket ger möjlighet till MF. Detta saknar både 1 Ds och 5D
Jag tror att 5D är ett bättre alternativ för dig. Visst är 5D lite gammal och dan, men den har en mycket bra sensor. Köp dock rengöringsprylar till sensorn
Jag tror att 5D är ett bättre alternativ för dig. Visst är 5D lite gammal och dan, men den har en mycket bra sensor. Köp dock rengöringsprylar till sensorn
Oliwer
Medlem
5D är bättre på hög iso brus än gamla 1Ds.
Tack för svaret Bengt
Vet du om mina EF-S Objektiv kommer att fungera med dessa kameror?
Mvh
Oliwer
ErlandH
Aktiv medlem
Nej, det gör de inte. De funkar bara på kameror med två-, tre- eller fyrsiffriga modellnummer.Vet du om mina EF-S Objektiv kommer att fungera med dessa kameror?
Oliwer
Medlem
Nej, det gör de inte. De funkar bara på kameror med två-, tre- eller fyrsiffriga modellnummer.
Okej, sista frågan nu då. Hur vet jag om mitt Sigma 18-200 fungerar? Jag vet att det kansek är det ultimata objektivet. Men det tar sin tid innan de andra objektiven hamnar i väskan.
apersson850
Aktiv medlem
Canon har gjort det så att EF-S objektiv, som är avsedda för APS-C formatet, inte går att montera på exempelvis 1Ds eller 5D.
Sigma går däremot att sätta dit, vare sig det fungerar bra eller ej, så det går säkert att använda, men du får räkna med att det kan bli mörka hörn på vissa brännvidder.
Sigma går däremot att sätta dit, vare sig det fungerar bra eller ej, så det går säkert att använda, men du får räkna med att det kan bli mörka hörn på vissa brännvidder.
j777
Aktiv medlem
Är det inte risk för att spegeln slår i det eller tänker jag fel då?
JohanPixels
Aktiv medlem
Hej,
Jag har planer på att sälja min 450D för att gå över till en Eos 1ds. Är detta ett bra byte. Jag fotar mycket all-around. DVS gatufoto, byggnader, rörelse med mera.
Jag hade tänkt mig antingen Eos 1ds eller eos 5D.
Önskas svar
Oliwer!
Köp 5d mark 2, klassas som världens bästa kamera under 100.000
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Köp 5d mark 2, klassas som världens bästa kamera under 100.000
Hmm, visserligen har jag själv en 5d mark II, men nog anses nya Nikon D3x som vassare, eller har jag fel?
ErlandH
Aktiv medlem
Hmmm... Jag gissar att det är du som klassar den som "världens bästa kamera" för just dig? Det är definitivt inte världens bästa kamera för mig. Och kanske inte för TS heller.Köp 5d mark 2, klassas som världens bästa kamera under 100.000
JohanPixels
Aktiv medlem
Hmmm... Jag gissar att det är du som klassar den som "världens bästa kamera" för just dig? Det är definitivt inte världens bästa kamera för mig. Och kanske inte för TS heller.
Jag klassar inte den som världens bästa kamera under 100.000 men fototidningar gör de ;P
Det beror på helt vad man själv prioriterar =)
JohanPixels
Aktiv medlem
Hmm, visserligen har jag själv en 5d mark II, men nog anses nya Nikon D3x som vassare, eller har jag fel?
några fototidningar gör det iaf, vet inte om dem testat d3x men tex digitalfoto för alla skriver att det är världens bästa kamera under 100.000 kr , sen har ja sett fler
ErlandH
Aktiv medlem
Intressant. Vilka tidningar då? Jag vill gärna veta, för att i framtiden undvika att köpa en tidning där medarbetarna har så dåligt omdöme att de skriver något så befängt.Jag klassar inte den som världens bästa kamera under 100.000 men fototidningar gör de ;P
Det beror på helt vad man själv prioriterar =)
För övrigt har du ju helt rätt i sista meningen: vilken kamera som är bäst beror på vad man prioriterar. Det finns alltså inte en kamera som är bäst för alla. Men det hade tydligen inte "fototidningarna" förstått!
RE1NE V1NDEBR0
Avslutat medlemskap
några fototidningar gör det iaf, vet inte om dem testat d3x men tex digitalfoto för alla skriver att det är världens bästa kamera under 100.000 kr , sen har ja sett fler
men ffs... digitalfoto för alla är sveriges sämsta tidning. Jag har ingen aning om 5D II vs D3x men när jag känner för att bli lite upprörd så sätter jag mig på biblo och läser senaste digitalfoto för alla...
de brukar ha typ 5 rena felaktigheter, 70% skitsnack och resten rent uppenbara saker...
jag kan fråga en tärning om nånting och det kommer antagligen vara en bättre källa än digitalfoto för alla...
(mest upprörd tror jag att jag blev när jag läste en insändarfråga, det var en fritidsgård eller annan liknande fattig verksamhet som ville ha tips på ett program för att kunna sortera de bilder de tog, ist för att få en rekomendation om de 20-tal utmärkta gratisprogram som finns så fick det nåt förslag om ett proffsprogram för runt 10 000 sek. Skärpning)
JohanPixels
Aktiv medlem
Intressant. Vilka tidningar då? Jag vill gärna veta, för att i framtiden undvika att köpa en tidning där medarbetarna har så dåligt omdöme att de skriver något så befängt.
För övrigt har du ju helt rätt i sista meningen: vilken kamera som är bäst beror på vad man prioriterar. Det finns alltså inte en kamera som är bäst för alla. Men det hade tydligen inte "fototidningarna" förstått!
Nja har inte riktigt koll nu, längesen jag läste fototidningar men läste det iaf i digitalfoto för alla som klassar den som den bästa systemkameran dem har sett under 100.000. Men dem flesta fototidningar tror jag gav den full pott, tex kamera & bild har jag för mig. Kan ju inte riktigt misstycka den ligger ju på topp när de gäller det mesta iaf =)
JohanPixels
Aktiv medlem
men ffs... digitalfoto för alla är sveriges sämsta tidning. Jag har ingen aning om 5D II vs D3x men när jag känner för att bli lite upprörd så sätter jag mig på biblo och läser senaste digitalfoto för alla...
de brukar ha typ 5 rena felaktigheter, 70% skitsnack och resten rent uppenbara saker...
jag kan fråga en tärning om nånting och det kommer antagligen vara en bättre källa än digitalfoto för alla...
(mest upprörd tror jag att jag blev när jag läste en insändarfråga, det var en fritidsgård eller annan liknande fattig verksamhet som ville ha tips på ett program för att kunna sortera de bilder de tog, ist för att få en rekomendation om de 20-tal utmärkta gratisprogram som finns så fick det nåt förslag om ett proffsprogram för runt 10 000 sek. Skärpning)