Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Miljö för modell?

Produkter
(logga in för att koppla)
För att anspela på en låt av punkgruppen Strebers:

"Vi är betongens kungar - 90-talets rännstensungar"

Där har du väl en bra miljö - betongförorter. :)

Annars gäller väl gångtunnlar och liknande miljöer även här. Plattan var i alla fall en gång i tiden ett punkarnäste har jag för mig, fast det har kanske ändrats alltför mycket sen jag sist vistades en längre tid i Stockholm?

Det finns ju lite olika varianter. Under St:Eriksbron finns ju många snygga tegelväggar, stängsel och lite skumma ställen där hon säkert skulle se väldigt "hemma" ut. Det är ju en miljö som hon skulle passa in i.

Men jag skulle nog gjort raka motsatsen och använt miljöer som är inte är punk och där hon inte "passar in" som t.ex. i överklasskvarteren på östermalm eller framför slottet eller något i den stilen. Det skulle jag gilla. Kontraster är bra!

Mad Dog skrev:
Men jag skulle nog gjort raka motsatsen och använt miljöer som är inte är punk och där hon inte "passar in" som t.ex. i överklasskvarteren på östermalm eller framför slottet eller något i den stilen. Det skulle jag gilla. Kontraster är bra!

Håller med om detta. För att ta upp ett tips från tråden om hårdrockstjejerna så tycker jag dagisstuket skulle passa här. Här ser man ju vad hon hör till för "samhällsgrupp" och därmed blir kontrasterna tydligare än vad de skulle bli med hårdrockstjejerna på dagis. :)

Jag är också inne på linjen om kontraster. Kommer att tänka på Roger Tunbjörks (?) bild med punkartjejen som leder en kvinnlig pensionär arm i arm. Bilden tagen bakifrån.
En annan miljö som borde stå i skarp kontrast till punkarna är väl Handelshögskolan.

Jag har snackat med punkarna (tjejen + två killar) och dom är inne på betong/tegel... jag funderar då lite på betongtunnlarna under slussenkarusellen. I tunnlar kan man även få ett fint sidljus.... vad tror ni?

Detta foto kommer ske den 7 juni.

Gör som ngn annan sa i en diskussion.

gå in på flashback.se. Kolla in deras Urban Exploration-forum. Du behöver bli medlem för att kunna posta nya trådar men det kanske det är värt? eller så kan du bara kolla in tidigare diskussioner om "coola" miljöer i sthlmstrakten.

//Johannes

Varför inte på en äng, iklädd en söt sommarklänning i vitt. På picknick med sin kille, kanske i något liknande sommrigt klädesplagg....
En filt, korg, flaska vin och skratt i mun....

Kontraster sa någon, de flesta gillar att ha trevligt oavsett hur man ser ut eller vilken musik man lyssnar på.....

Sen kan det ju vara så att dessa punkare inte köper idén ?

Hustomten skrev:
Jag har snackat med punkarna (tjejen + två killar) och dom är inne på betong/tegel... jag funderar då lite på betongtunnlarna under slussenkarusellen. I tunnlar kan man även få ett fint sidljus.... vad tror ni?

Du får väl prova olika miljöer om du har möjlighet. Det är ju tänkbart att punktrion inte tänker som vi andra fotografer här i forumet, och ser det lika bildmässigt.

ANNONS