Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Micro-Nikkor 105/2,8 G VR

Produkter
(logga in för att koppla)
Nope, nu vet jag inte vad jag ska tro, får nog avvakta ett tag tills det är fler recensioner ute.

Men det är ju märkligt om inte den nya versionen är bättre än den gamla...

Ken är ju trevlig fredagsläsning, liksom avigsidan och liknande. Men jag skulle inte ta något han skriver på något större allvar.

Känns konstigt att Nikon lanserar en G-makro när man inte har motsvarande mellanringar.

Ja, verkligen. Det minsta man kunde begära vore väl att de köpte in Kenkos och klistrade på sin egen logotyp på dem. Det är märkligt det där med att Nikon varit så himla sega med att uppdatera sina tillbehör. Det är ju knappast några gigantiska utvecklingskostnader involverade.

Han tycks ha samma problem med sin af-s/vr som jag med min af. Den vevar också bara fram och tillbaka ofta.

Så skönt...

Då slapp man den utgiften. Jag som började fundera på om mitt Tamron SP 90/2.8 Di inte höll måttet.

Det har det visserligen alltid gjort tidigare men teknik-freak som man är så...

Just nu behöver jag inte fler problem utan skall glatt fortsätta ta kort med den utrustning jag har.

/AnWi (som har en D200 på väg...)

Ja Master Ken är rolig han :)

Själv är jag inte ett dugg orolig att problemet kommer att finnas kvar på den färdiga produktions modellen.

neh då tar jag björn rörslett på lite större allvar, hans tester på optik är bra..så jag väntar tills han recenserat den :p Men Ken verkar vara lite knepig..

Är det någon som vet när det är tänkt att den ska levereras?

Isak_B skrev:
Ken verkar vara lite knepig..
Ken är ju skitsmart. Han har en simpel webbplats med massor av annonser. Ju mer kontroversiella och gapiga åsikter han har, desto fler besökare och mer annonsintäkter håvar han in.

exakt..
då är väl frågan om han säger vad han verkligen tycker och har upplevt eller om han är lite extra negativ..som att tex säga att AF'en på nya nikon objektivet suger för att få jääääättemånga besökare så han kan hova in lite klickcash..

Det blir till att vänta tills Bjørn Rørslett har testat objektivet.

Ken Rockwell litar jag inte ett dugg på. Allt det han listar upp som testat skulle förmodligen ta en livstid, så man undrar ju verkligen om trovärdigheten i hans recensioner är värd något.

Men återigen till objektivet; Jag tror att det är ett toppenobjektiv med AF-S och VR. Ett perfekt och smidigt tele och makro i ett paket. Kan det bli bättre?

jimh skrev:
Ken är ju skitsmart. Han har en simpel webbplats med massor av annonser. Ju mer kontroversiella och gapiga åsikter han har, desto fler besökare och mer annonsintäkter håvar han in.

Man kanske skulle börja med det där, då blir man väl miljonär rätt snabbt :)

Bställde en förra veckan med beräknad leverans i början av april. Den tycks ha samma antireflexbehandling som Nikons 300 2,8 vr ( nanokristaller ). Jag tror personligen inte att Nikon släpper en glugg med dåligt fungerande af speciellt inte en afs-glugg. Har aldrig hört att någon afs skulle focusera dåligt, vissa är långsammare men de är generellt både snabbare och säkrare. I min värld känns det som om den nya gluggen har superegenskaper, macro och porträttfotografens dröm. Föregångaren som jag tidigare ägt var ett mycket bra objektiv, speciellt på stora bländaröppningar.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto