ANNONS
Annons

Metz 44AF 4N till D70

Produkter
(logga in för att koppla)

abbeman

Aktiv medlem
Hej på er fotovänner!

Jag har kommit på att jag behöver en blixt till min D70. Jag tycker att Nikons blixtar är för j... dyra, har därför kikat på en Metz 44 AF 4N. Drygt 1700kr på cyberphoto tycker jag verkar ruskigt prisvärt. Är det ett klipp eller är jag bara "dumsnål", Är det något viktigt man går miste om ifall jag ratar Nikonblixtarna? Någon som kan hjälpa mig ,verkar inte vara så många som äger en Metz 44AF.

Tack på förhand / Albin

Nu kan jag ha fel men, är det inte så att Metz inte stöder iTTL? SB600 och SB800 har ju även lite extrafunktioner såsom trådlös TTL när blixten inte sitter på kameran. Svaret på din fråga blir; Ja.

ok. Tack Per, nä det är nog rätt ingen I-TTL. Vad är egentligen I-TTL? Trådlös TTL är iofs bra att ha, dumsnål? Ja kanske...Har inte använt blixt seriöst tidigare, så jag vet egentligen inte vad som behövs och vad som är "overkill".

Svar från en Metz 44AF-4C ägare:

Enl. den svenska generalagenten skall
den funka utmärkt även till Nikon.
Men kolla för säkerhets skull om du inte skall
ha en 44AF-4iN

"Är en förenklad TTL-kompaktblixt med direkt dedikering till Nikon, Canon och Minolta."

ovanstående klippt från:
http://www.tura.se/metz/

Själv så är jag mycket nöjd med min blixt till min Canon 20D, det enda som jag skulle önska är att den vore vridbar i sidled.

/ Håkan

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar