Advertisement

Annons

Metallic hos Crimson

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonke O

Aktiv medlem
Hej är det nån som provat att framkalla på metallic hos crimson??

Funderar på att framkalla en fiskbild i full storlek... var inne på att köra ut den på canvas men funderar på att testa den på metallic... nån som har provat eller rent utav kanske nån bild på en framkallning.??

/Jonas, JOP

Kan någon beskriva skillnaden? Mellan metallic och blankt tex. Är det bara marginella skillnader som lyfter vissa färger eller är det en annan yta eller vad?

/Jerka

Men vilken typ av bilder ska man testa det på då? Porträtt/miljö eller vad? Svartvitt/färg eller vad? Eller det kan vara häftigt till vad som helst?

En annan fråga. Akvarellpapper. Är det ung som ett matt papper eller? Alltså. Det som crimson kallar matt är i min värld ett blankt papper med struktur som bryter ljuset så det blir mindre blänk. Med matt menar jag istället papper som mer liknar vanliga kopieringspapper men givetvis tjockare då. Tex så har canon ett matt papper som jag brukar använda för min egen skrivare. Det har en sammetsyta som ger svartvita bilder väldigt fin kontrast. Är akvarellpappret något liknande eller?

//Jerka

Den ena bilden jag har sett var en landskapsbild med massor av lingon. Blänket i lingonen blev kanon.

Jag hade absolut inte använt det till porträtt men väl en industrimiljö med hög kontrast.

Sorry, printerpapper har jag ingen koll på.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar