Annons

Metadata har ändrats...

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Jag har precis installerat om en dator och lagt in mitt Lightroom 3.2. I samband med detta tankade jag hem demon av PS5 för att ev uppgradera min PS4 om jag tycker det behövs. Alltså tre förändringar: Ny dator, nyinstallation av Lightroom och ny version PS5 (om det sista nu kan ha någon betydelse). Jag har flyttat alla bilder (portabel hårddisk) och kopierat katalogen till nya datorn för att få med alla inställningar.

Nu får jag helt plötsligt utropstecken på vissa bilder. Det verkar vara helt "random" och händer på kanske 5-20 bilder i en mapp på 100 bilder. När jag klickar på utropstecknet säger dialogrutan: "Metadata för ett eller flera av de här fotona har ändrats av både Lightroom och ett annat program. Vill du importera dessa inställningar från disken eller skriva över med inställningarna på disken med de i katalogen?".

Jag har inte medvetet ändrat några metadata i varken Lightroom eller något annat program. Vad betyder detta och hur löser jag så att jag slipper dessa utropstecken som dyker upp emellanåt?

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto