Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mest prisvärd d70 eller 10d??

Produkter
(logga in för att koppla)

ZerveZ

Aktiv medlem
Nu när canon släppt sin info på 20d så har det dykt upp en hell del 10d på annonser. Ligger i tankar om en d-slr och 10d ser ju fin ut men det gör d70 också. Dessa ligger ju också i ungefär samma prisklass. Så vilken är mest prisvärd? En begagnad 10d eller en d70. jag är inte bunden till något system sen tidigare så det finns inga begränsningar sen tidigare.

Tacksam för hjälp i detta svåra och dyra val.
 
Två bra kameror som kan hittas till bra pris..det handlar väl mer om att välja system.

Kolla in vad som skiljer canon/nikon och se vilket märke som passar dig bäst

Vill du ha vertikalgrepp så finns inte det till D70 dock, men det finns för nikon D100 (och EOS 10D) som inte heller kostar så mycket begagnat.
 
D10 vs D70

Hej!

Jag har plåtat med både Canon D10 och Nikon D70.

Jag brukar normalt köra Nikon, men Canon D10 känns lite mer robust än D70. Bildkvaliten är rätt lika.

Om det inte är större skillnad i pris än en 1000 lapp skulle jag nog föredra en D10. Den har bättre ISO än D70.

Om du ska plåta för tryck så tycker jag absolut D10, men är det för hobbyfoto så duger D70 alla gånger. Dom funkar för bägge.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.