Annons

Messenger väska för kamera och 15" MBP

Produkter
(logga in för att koppla)

kahler

Aktiv medlem
Som rubriken säger, söker en axelväska, typ messengerstil, ska inte skrika kameraväska.
Som rymmer en D90, med eller utan batterigrepp med 1-2extra objektiv/blixt.
Får gärna vara urtagbart kamera del.
Dessutom ska den rymma en 15" MBP

Går det att hitta?
kollat lite på crumpler men känns nästan väl stor och dyr.. omdömme?
 
Som rubriken säger, söker en axelväska, typ messengerstil, ska inte skrika kameraväska.
Som rymmer en D90, med eller utan batterigrepp med 1-2extra objektiv/blixt.
Får gärna vara urtagbart kamera del.
Dessutom ska den rymma en 15" MBP

Går det att hitta?
kollat lite på crumpler men känns nästan väl stor och dyr.. omdömme?

Letar efter något liknande jag nu. Har du hittat något vid det här laget? :)
 
Som rubriken säger, söker en axelväska, typ messengerstil, ska inte skrika kameraväska.
Som rymmer en D90, med eller utan batterigrepp med 1-2extra objektiv/blixt.
Får gärna vara urtagbart kamera del.
Dessutom ska den rymma en 15" MBP

Går det att hitta?
kollat lite på crumpler men känns nästan väl stor och dyr.. omdömme?

Jag har en Crumpler New Delhi 510 som är snäppet mindre än vad du behöver då den är specad till max 13"-laptops. Visst, den kostar inte gratis, men de har riktigt bra kvalitet på sina prylar. Jag har en bekant som har föregångaren till min modell och den håller än trots att den är flera år gammal och säkert har varit två varv runt jorden. Riktigt slitstarka prylar som även har 30 års garanti.

I mitt fall var den perfekt då jag även använder den till plugget och därmed har nytta av alla fack och den urtagbara kameradelen. Får plats med mitt hus+bg utan objektiv samt två mindre gluggar/en teleglugg och blixt. Utmärkt när jag inte vill släpa på stora väskan och skylta mer än nödvändigt.

Kontentan av det hela: Stor? Mjo, kanske blir lite i största laget om du ska ha en version (620) med plats för 15" men det är upp till dig själv att avgöra. Dyr? Definitivt inte gratis. Är jag nöjd med min trots detta? Mycket.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.