Annons

Merge to HDR fel?

Produkter
(logga in för att koppla)

Coolmanq

Aktiv medlem
Någon som har fått denna versionen att funka i ett svenskt windows xp med sp2?...har provat alla möjliga versioner av CS2...tryout...piratkopia...men i alla versioner när jag ska verkställa (klicka ok i den stora previewrutan) så får jag detta felmedelande:

"Could not complete the Merge to HDR command because a command was not available"

Har letat runt på några PS forum men ingen har kunnat ge mig nåt svar på problemet...nån som har stött på samma sak eller vet en lösning?
 
Jup det är tre helt olika exponeringar...en snubbe på ett annat forum har t o m fått mina bilder skickade till sig och de funkade finfint så det är inte hos bilderna felet ligger...förmodligen inte heller på bristande hårdvara...
 
Jag hade inga problem att få igång funktionen. 2 steg mellan exponeringarna ska det vara.

Enligt Adobe ska man inte ta funktionen riktigt på allvar, utan det är mest en föraning om vad som komma ska.
 
Jag testade med ett knippe bilder med 1 stegs exponeringsskillnad, och det fungerade finfint. Tyvärr hade jag inte tillgång till stativ när jag testade, så bilderna blev inte så bra ;)

Jag tänkte ta en tur till Uppsala Domkyrka och testa ett knippe olika exponeringar där (på stativ då) för att se hur det fungerar. Just kyrkor brukar vara svårt att få bra interiört.

/Anders
 
Högerklicka och gå in på egenskaper för filen Photoshop.exe (i programkatalogen, Adobe, Photoshop CS2).

Välj fliken "Version", och "File version" i listan.

Vilken version visas då till höger? ...
 
Har ni provat att köra med öppna filer istället för att hämta dem från mapp?

Det kanske fungerar bättre för er.
 

Bilagor

  • a.png
    a.png
    5.6 KB · Visningar: 879
Hmm... långsökt, men vad har du för dator (processor) Christian?
Jag kör AMD64, och har samma problem som du.
 
Tjena Alla!

Merge to HDR fungerar inte på crackade beta versioner. Thats a fact!

Vänta till det kommer ut i butik, och KÖP!

//JonasL
 
suck...jag har provat allt från tryout till olagliga versioner...men inget fungerar...vore mycket konstigt om adobe medvetet skulle göra så att funktioner i sin egen tryout inte fungerar...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.