ANNONS
Annons

Mer metadata i Lightroom 2?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ingemar Björling

Avslutat medlemskap
Hej

Jag undrar om någon vet om det går att visa mer metadata om exponeringen i Lightroom 2 än standardvisningen? Jag avser den information som visas när man är i modulen Library och längst ned på paletten Metadata.

Jag skulle till exempel vilja veta vilken ljusmätningsmetod som har använts (matrix, spot e.t.c), info om evetuell över/underexponering, om bländar eller slutartidsförval har använts. Jag kanske har missat någon inställning? Gamla program som iView klarade av att visa det som jag frågar efter. Jag använder Nikonkameror och vet att det finns andra program som kan visa mer utförlig information om exponeringen. Men jag vill helst använda så få programvaror som möjligt.

Mvh Ingemar

Jag gör kanske något fel, men detta (se bild) är det enda som visas längst ner på paletten Metadata när jag använder modulen Library.

Till vänster om Metadata-rubriken finns en listbox där det står Default - åtminstone om du har Lightroom 2.

Den står på "Default" men ställer du den till "All" får du mycket mer information.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar