Advertisement

Annons

Mer Kvalitet!!

Produkter
(logga in för att koppla)

swede

Aktiv medlem
Vill bara ut med ett budskap.

Större kvalitet på kommentarer!!!!!!!!

Jag är ledsen, men jag trodde detta var ett forum för att diskutera bilder. Jag tänker mest på en del kommentarer jag får där det står, typ - snygga bröst..! Jag anbefaller eder att sända in kommentarer på bilder på andra fotosidor.

Ni kan behålla dem tankar för själva. Kommentera gärna bilden, men jag är totalt intresserad om vare sig hon har snygga bröst eller ej...

Refererar till mitt album "hyllning till kvinnokroppen, 1997 - 2002"

hilsen Peter

Jag kan känna att många är rädda att skriva sådant för att det kan tas fel. Eller rädda att ta emot en sådan kommentar och snabbt hävda sig att det inte var det man var ute efter.

Men varför är kvinnan naken om man inte tycker att kroppen har de fördelarna man vill visa? Just den bilden har ju tydligt framträdande bröst, och de var snygga, tyckte vederbörande, och jag. Du ville väl inte visa en snygg rumpa, eller en snygg karl med den bilden?

När jag lägger ut en bild på en häst så tycker jag det är jättetrevligt om någon skriver att hästen var fin, även om det inte är det jag egentligen är ute efter.

Jag tycker du själv har talat om för oss, med de kvinnor du valt som modeller vad du själv tycker är vackert man kan inte bli arg för att någon annan tycker samma sak. Oavsett om du ser en helhet och andra bara ser delar.

Jag har själv fällt en kommentar som "snygga tuttar" därför att jag tyckte det. Jag tyckte att de syntes, att hon var stolt över dem och att de blev fina på bild.

Hade någon sagt till mig att jag har snygga tuttar hade jag varit glad hela dagen, oavsett om mitt inre är det som är viktigast även för mig. Om du hade velat hylla den inre kvinnan tror jag inte de varit nakna. Så en kommentar som "snygga bröst" har en relevant koppling till modell- och motivvalet.
Även om kommentaren var lite väl kort och konsist, utan en lite mer uttömmande kommentar.

Missförstå mig rätt, jag tycker väldigt mycket om dina bilder och jag tycker att modellerna har både snygga kroppar och andra snygga detaljer. Jag hoppas att de själva tycker det också, så en kommentar om deras kroppar kan ju inte vara en överaskning eller nedvärderande för varken dem, eller dig. Jag är av den typen som hellre ser en kvinnas nakna kropp än en mans på bild, fast jag själv är kvinna och hetero. Det finns inget vackrare. Jag tycker du dessutom valt modeller i min smak. Med ditt sätt att fotografera tycker jag du har gjort det mesta för att hylla den typen av kvinnokropp.

ja..visst Efwa..men det löjliga i kommentaren var ju att det var hela kommentaren..om det hade beskrivits mer om bilden komposiotion osv..så vore det ju helt oki, att berömma modellen..eller hästen..eller vad det nu är..men att motivera en fyra med att brösten är snygga? är inte det löjligt? mvh/Kim

Givetvis, men det var inte framförallt det jag reagerade på utan kommentaren att Swede inte brydde sig om om hon hade det eller ej, samt att en sådan kommentar är onödig.

Jag tycker kommentaren var onödig eftersom det bara var det, och inget annat....men inte kommentaren i sig.

"Även om kommentaren var lite väl kort och konsist, utan en lite mer uttömmande kommentar."

..men det är ju det jag menar. Jag har själv avlslutat en rad med att tillägga att kvinnan dessutom varit snygg. Det är inget fel i det. Men saker kan misstolkas så lätt. Kanske var det så att när han såg brösten blev han så hänförd och glömde att skriva det han skulle från starten....;o). Vad vet jag? Men därför skall man ändå så vuxen som man är passa på med vad man skriver. Ett litet barns spontana reaktion och förundran väcker ju bara till glädje hos oss. Men som vuxen lever man under andra villkor. Man blir tvungen att tänka igenom lite innan man bestämmer sig för att ge en kommentar. Kanske var det ironiskt, men det funkar inte på den här sidan och speciellt inte när jag inte känner er mer och inte vet vad för humor ni har. En del folk här på sidan har reagerat att jag har reagerat på usla kommentarer. Att jag skulle vara en negativ satan. Då är det alltid någon som skall bemärka och tillrättalägga mig. Men skall man bara hålla sin käft, eller? Jag har som någon annan här rätt till att reagera. Utan att höra.."passar det inte så kan du ju bara gå till en annan fotosida.."

Låt humorn styra, inte humöret...

Hilsen Peter

Efwa skrev:
Givetvis, men det var inte framförallt det jag reagerade på utan kommentaren att Swede inte brydde sig om om hon hade det eller ej, samt att en sådan kommentar är onödig.

Jag tycker kommentaren var onödig eftersom det bara var det, och inget annat....men inte kommentaren i sig.

oki, Efwa! då är vi helt överens! :) mvh/Kim

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar