ANNONS
Annons

menuproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

lenell

Aktiv medlem
jag får inte menyerna till att funka. Det händer inget när jag slår på dem. Funkar på ena datorn men inte på den andra. Har senaste Safari för osx 10.2.5. Hitta ingen skillnad mellan mina inställningar. Är det någon därute som kan hjälpa mig, är ganska säker på det är något enkelt som jag missat. Är läggdags för mig men kanske någon som är där ute under kväll natten som ger mig en lösning till morgonen. sov gott
kollade nu och har för mig om menyerna är på så står det stäng av menyn och vad jag än gör så rubbas inte detta står sätt på hur mkt jag än trycker

Nä, dagens menyer går inte på alla browsers - det är ett känt problem. Därför har jag under en tid utsatt våra besökare för "plågsamma menyförsök" för att hitta ett system så funkar på (helst) alla browsers. Men nu tror jag vi hittat en som kommer funka på 99% av alla iallafall.

Testa här:
http://www.fotosidan.se/doc.htm?ID=2358

har provat de nya och det verka funka men det hela hängde på att det funkar fint på min bärbara men inte på den andra och allt är lika i uppdateringar etc. Hurr kan det komma sig, är min bärbara ett undantag och den andra som inte funkar, är som det ska, det"ska"inte funka?

Senast ändrad:
blev lite konstigt det, men på den ena är menyerna påslagna, det står alltså stäng av menyerna.
Men på den andra kan jag inte sätta på dem, verkar vara som det är min dator det hänger på där.
Ska det funka som det är nu med mac+safari eller är det ovanligt att det funkar, eller det ska intre funka och min gamle bärbare har flippat ut?

det funkar fint verkar det som, är detta eller något av dessa nya byggen tillämpade inom snar framtid eller kommer det ta ett tag till
ok tack för hjälpen, det är läggdags
ha det fint, kollar upp detta imorgon
mvh lenell

Hmm, får inte menyerna att funka i varken opera 7,01 eller IE 6,0 =/
Finns det nån uppdatering eller nåt sånt som gör att dom funkar bättre?

lenell skrev:
Ska det funka som det är nu med mac+safari eller är det ovanligt att det funkar, eller det ska intre funka och min gamle bärbare har flippat ut?
Jag har också upplevt Safari bete sig olika med samma versioner och osx på olika datorer. Alltså tror jag det ligger i browsern (det är ju ändock bara en beta.) Fast problem med av/på på menyerna har jag inte och har inte heller haft, däremot med in och utloggning som inte fungerar på min egen fast som funkade på en annan dator jag satt vid. Mina cookies är inställda på medium fast det verkar liksom inte spela någon roll hur man ställer in dem.. Att problemen förmodligen ligger i Safari komb. med osx tvekar jag inte ett dugg på.

Forsberg skrev:
Hmm, får inte menyerna att funka i varken opera 7,01 eller IE 6,0 =/
Finns det nån uppdatering eller nåt sånt som gör att dom funkar bättre?
Det är inte så att du stängt av menyerna tidigare?
Testa klicka här:
http://www.fotosidan.se/member/index.htm?usemenu=J

Om det inte löser sig skulle jag gissa något hos dig blockerar Javascript; brandväggen, antivirus- eller antireklamprogram kanske

jag har inte varit med på ett tag nu men som lotta skrev kan inte jag heller logga ut, men som sagt kan vara beta versionen, som gör det. Lotta du hade heller inte hittat en lösning med cookies eller så, så då behöver jag inte slita mitt hår med att försöka, får väl vänta på en riktig version. Har någon rappoterat bugs till apple, jag tar och gör det nu
ha det fint

Fast lenell, jag är inte säker på att det hänger enbart på Safari för jag har samma problem vad gäller in/utloggning i Mozilla 1.4. Båda dem går ju med Netscape och verkar ha en del gemensamt. Inte minst vad gäller (cookies?)problem tillsammans med osx.

Har också meddelat apple..

Om ni manuellt tömmer fotosidan-cookies, blir ni utloggade då? Gör det så kan vi testa en sväng till.

Jag tog bort de cookies som jag hittade och nu funkar menyerna hoppas att det håller sig så, även utloggning funkar. Tackar för hjälpen, är ju ingen höjdare på temat men i praktiken betyder det att, min dator fått nya men inte likadana cookies som funkar fint?
Mvh lenell

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar