Annons

Melodifestivalen i Växjö

Produkter
(logga in för att koppla)

Byråkrat

Aktiv medlem
Hej alla,
Såg ni melodifestivalen i lördags? Nu ska jag inte starta en tråd om Torsten Flink eller om "rätt låt vann" utan det här gäller faktiskt en utrustningsfråga.

Jag såg en fotograf i mängden som hade en skum sak runt objektivet. Det såg ut som en gigantisk ringblixt eller en plåt-tallrik monterad runt objektivet. Så pass stor att man inte såg själva kameran. Fotografen stod på högerkanten längs gången mellan green-room och scenen. De vinnande artisterna stannade upp längs vägen och blev fotograferade så han syns flera gånger.

Vad var det för prylar som han använde?

Jag kanske inte får några svar för det brukar ju alltid vara lite pinsamt att erkänna att man tittade på melodifestivalen ;-)

Om ni verkligen missade programmet så finns det här (t o m i kväll): http://svtplay.se/t/102943/melodifestivalen_2012

Spola fram till 01:20:10 och kolla på fotografen längst till höger.

/Anders
 
Det var Andreas Hillergren som använde en "ringblixt" eller vad det exakta namnet är. Du får ett mjukare ljus när du tar bilder på ganska så nära håll.
 
Jo, man kunde inte undvika se honom. Missade nöstan att titta på Loreen som var i centrum ;)
Det är en beauty dish!


/Stefan
 
Det verka vara en ganska unik blixt, då kameramannen fokuserade på honom ett par gånger. Ingen annan fotograf hade en sån blixt. Hemmagjord?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.