Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mellandagsrea?

Produkter
(logga in för att koppla)

nailstream.com

Aktiv medlem
Har bestämt mig för att köpa paketet K10D + 16-45mm/4 men nu undrar jag om ni vet någon butik/nätbutik som kommer ha den klassiska mellandagsrean där man kommer kunna tjäna några hundralappar? Eller är det mest troligt att K10D inte kommer finnas någonstans där dem kör "20% på allt i butiken"
Vill ju inte stå där med en bokning av ett paket för 11695:- för att se en rea några veckor efter.

Ehhh? Tror knappast att det är någon elektronikbutik som kör 20% på allt i butiken. Mellandagsrea i elektronikkedjor går ut på att försöka få folk att tro att de sparar pengar. Istället är det för ändamålet inköpta varor och gamla produkter som står i hyllorna. Kanske något enstaka fynd går att hitta.

Men köp en K10D med 16-45 och var glad... Mycket mer än så får du för pengarna inte idag av någon annan tillverkare. Men med tanke på köptrycket och leveranserna så kan du nog lugnt beställa en nu, för du lär ändå inte få det förens 2007.

Risken eller chansen att någon butik rear K10D är nog väldigt nära 0. Mellandagsrean handlar ju om att tömma lagren - inte att få längre kö på en kamera man redan har väntelista på.

jupp håller med... Mellandagsrean är ju ingen välgörenhet och självklart är det produkter som inte såldes slut alt andra saker som kommer reas ut.

Kompaktkameror som skall bereda plats åt nya modeller vid årskiftet kan säkerligen reas ut, men en ny kamea modell i systemklassen kommer nog inte reas.

Även om dom nu gör det och du sparar några hundralappar så vad spelar de för roll? Var glad att du du fick kameran innan jul och ta massa bilder istället, där är ialal fall för mig värt mer än några hundralappar. Skall du springa och köpa billigaste paketen lär du få jobba heltid med att inte köpa fel

Jamas skrev:
Mer troligt är väl att Ist DL och K110D finns på någon mellandagsrea.

Säkerligen så kommer det att finnas dessa modeller för en hyfsad peng. Det är nog inte helt lätt att sälja dessa för fullpris, nu när K100D och K10D har introducerats.

K110 är för mig ett svart hål rent teknologiskt. varför släppte den överhuvudtaget? k100 är samma kamera fast med stabilisering, och Dl finns fortfarande i butik så vad var poängen med k110??

K110D

Sans skrev:
Jag trodde att K110 kom ut före K100 och att den också var billigare.
K110 har nog släppts efter att DS och DL har sålts slut.
Priset är avgörande för många köpare så K110D kommer nog att säljas. Nikon har kommit med D40 och Canon, Sony och Olympus följer nog efter snart.

bengt luthman skrev:
K110 är för mig ett svart hål rent teknologiskt. varför släppte den överhuvudtaget? k100 är samma kamera fast med stabilisering, och Dl finns fortfarande i butik så vad var poängen med k110??

K110D säljer helt OK på många marknader faktiskt, för de som vill ha det absolut billigaste. DL är slutsåld på de flesta marknader och har ej tillverkats sedan förra vintern. Pentax Sverige körde ju en kampanj i våras där de sänkte priset på DL för att få ur den ur lagret, givetvis som en förberedelse för K110D och K100D... Att några enstaka butiker fortfarande har några DL kvar är tråkigt, men Pentax har inga DL kvar...

Hälsar
R

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar