Annons

Meike Pro C-AF 1.4x Telekonverter?

Produkter
(logga in för att koppla)

samispringsteen

Aktiv medlem
Hej
Jag har hittat ett helt nytt Meike 1.4x telekonverter för 700:-. Vad tror ni om denna? Hittar inga omdömen eller tester. Ska användas tillsammans med Sigma 120-300/2.8 OS.

Ingen aning, jag har Meike mellanringar för en 700:-, de har då inga glas i sig, men de fungerar. Är väl gjorda av plast har jag för mig. Jag skulle dock aldrig välja en TC som inte är original till objektivet. Jag har ett Kenko till mitt nikontele och jag har inte en bild som blivit bättre med det än att istället beskära lite mer. Om jag skulle ge TC en chans så skulle jag välja ett Sigma TC, ser en del begagnade ute och de är inte så mycket dyrare än Meike. Kolla också så att Meike TC inte är av plast, det skulle jag inte sätta på ditt tunga objektiv.

PS, fin motljusbild i skogen

FOTO gjorde för MÅNGA år sedan en test av alla teleconverters som fanns på marknaden.
Resultatet var enkelt, desto dyrare desto bättre.
Jag tror inte att det har ändrat sig.

Instämmer med alla föregående inlägg. Att köpa ett dyrt Sigma och sedan satsa på en billig TC är nog ingen bra idé. Sedan är valet svårt: sigmas egna TC har många år på nacken och är klart sämre än Canons och Nikons egna moderna TC till märkesobjektiven. Nu är ju objektivet ett Sigma och då är frågan - Sigma TC till Sigmaobjektiv - kanske är bäst? Å andra sidan är Nikons och Canons specifikt gjorda för längre telen (långt framskjutande främre linselement) som borde främja kvaliteten, även med Sigma. Har du möjlighet - testa.

En test är så klart bäst, har du någon fotoaffär som har Sigma ev Canon TC inne så prova innan köp, om bilderna inte blir bättre med TC så kommer det att bli som med min att jag har den liggande hemma och använder den en gång per år för att konstatera att bilder fortfarande blir sämre med den. Inte säker att Canon TC fungerar på Sigma, men vet inte. Har du föresten inte ett Canon TC, eller sålde du det?

Enligt tester av privatpersoner men också Cyberphoto så står sih Sigma 2x sig riktigt bra mot Canons egna. Man får mest för pengarna med Sigmat, enligt Cyberphoto. Sigma med Sigma tc är den bästa kombinationen enligt många.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar