Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Meike mk-900

Produkter
(logga in för att koppla)

simon.dellbrant

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av Meikes blixtar? har vart inne på att köpa meike mk-900 då den ska vara liknande sb-900 men med tanke på prisskillnaden så blir jag osäker på om den är så bra. Så ska man leta efter en begagnad sb-900 eller en ny meike?

Någon som har erfarenhet av Meikes blixtar? har vart inne på att köpa meike mk-900 då den ska vara liknande sb-900 men med tanke på prisskillnaden så blir jag osäker på om den är så bra. Så ska man leta efter en begagnad sb-900 eller en ny meike?

Jag skulle köpa en Yongnuo YN-568EX II till Nikon på Ebay, ca. 1200kr. Otroligt mycket blixt för pengarna. Tror faktiskt den är lite vassare än Meike mk-900. Det finns många youtube klipp om Yongnuo 568, kolla dom.

Såg som hastigast att Scandinavian Photo har börjat sälja Yongnuo.

http://www.scandinavianphoto.se/produkt/1007382306/yongnuo-blixt-yn-568ex-ii-till-nikon Mot 1200kr på Ebay

Jag har Meike-900. Jag är jättenöjd med den blixten. Men som ovan talare så kanske Yongnuo är ett bättre alternativ för den har Highspeed sync, vilket inte Meike har vilket jag saknar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar