Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Medlemmars utseende...

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, det skulle inte förvåna mig.. :). Men även om det finns många fåniga..så finns det en hel del bra också. Det måste ju tilläggas!

Jag har förståelse för om en del inte gillar mitt förslag med personlig bild. Tyckte bara det kunde vara trevligt att veta hur folk man "pratar" med ser ut också. Jag kan inte se att det skulle vara något negativt med förslaget.

Den där fjortisstämpeln tyckte jag bara var lite märklig. Själv tycker jag det är lite fjortis att få den känslan...ungefär som när man var tonåring och ville gå 20 meter framför sina föräldrar för att inte bli ihopblandad med de... :). Varför inte bara se till det praktiska utan att behöva skämmas?

/JP

forstheim skrev:
Att det skulle ge fjortisvibbar vet jag inte..har nog aldrig besökt några sådana sidor i så fall. Men de som får fjortisvibbar måste ju ibland vara inne på fjortissidor för att känna till det... :)

Ajdå, där fick du mig ;) Får väl skylla på att jag har en yngre syster...

Hsh så tycker jag inte om det, men det är väl ändå ok bara man kan stänga av det lätt och folk absolut måste ha den funktionen.

Jag tror dock att det inte kommer att fungera vidare bra, de flesta kommer inte ha någon bild (eftersom de, liksom jag, inte har någon bra och inte ids fixa en) och hälften av de som har bild kommer ha bild på något annat än sig själva... Sedan kommer det se onödigt jobbigt ut då många diskussioner utspelar sig mellan ett fåtal personer, men massor med inlägg vilket kommer göra att personernas bilder kommer synas kanske 5ggr per sida, helt onödigt.

Vill man absolut veta hur de man talar med ser ut så kan man ju trots allt klicka på länken, obetydligt mycket svårare. Själv klarar jag mig utan att veta hur ni ser ut, er kunskap och kamratanda räcker gott.

Jag håller med dig Hampus. Det kan mycket väl stämma det du säger. Det kan bli tjatigt och många har inte heller någon bild på sig själva som det är nu. Då är det ju ingen vits med funktionen. Men vi vet inte säkert hur det kommer bli förrän vi testar. Dessutom kan det vara så att fler kommer bli mer noga med att ladda upp en profilbild på sig själva om funktionen införs.

Jag klarar mig precis som du utan bild i listen. Så gör också alla andra. Men personligen hade det underlättat eftersom iallafall jag allt för sällan går in i medlemmars profil för att se hur personen ifråga ser ut. Med mitt förlag skulle man automatiskt få reda på hur personen "bakom masken" ser ut.

Eftersom ingen kodsnickare på Fotosidan.se har kommenterat denna tråd så antar jag att idén inte är så aktuell. Dessutom verkar det vara delade meningar angående förslaget - kanske tom mest negativt. Så kan det vara! :)

Men kanske det iallafall skulle finnas någon slags markering i listen för vilka som har laddat upp en bild på sin profilsida!?
För det finns väl inte som det är nu..?

/JP

> Men vi vet inte säkert hur det kommer bli förrän vi testar.

Nej, det är ju sant.

> Eftersom ingen kodsnickare på Fotosidan.se har kommenterat denna
> tråd så antar jag att idén inte är så aktuell.

Nej, det verkar ju som om de har fullt upp med allt annat som önskats...

> markering i listen för vilka som har laddat upp en bild på sin profilsida!?

Detta kan jag dock stödja helhjärtat, en liten extra * eller något som visar att man har en bild gör inget (förutom möjligen slöar ner pga. massa extra SQL:ande).

Detta är ju ett mycket bra förslag under förutsättning att alla har en rättvisande bild på sig själv. Då är man ju inte fullt så anonym och kanske inte vräker ur sig vad som helst.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar