Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mediamarkt utbud och priser

Produkter
(logga in för att koppla)

FilipAhlander

Aktiv medlem
Eftersom mediamarkt av någon oförklarlig anledning valt att inte ha en webbshop så hoppas jag att någon har lite koll på deras sortiment och är villig att hjälpa mig :)

Jag undrar om det är lönt att åka dit..
Jag är ute efter ett batterigrepp till min d7000, samt ett enbensstativ.

Till att börja med, har de batterigreppet, och vad kostar det isåfall?
Och för det andra, vad har de för enbensstativ som är värda namnet. Och hur ligger de prismässigt? Det jag tänker bära med stativet är teleoptik typ sigma 120-400 eller liknande.

Väldigt tacksam för svar! :)

Eftersom mediamarkt av någon oförklarlig anledning valt att inte ha en webbshop så hoppas jag att någon har lite koll på deras sortiment och är villig att hjälpa mig :)

Jag undrar om det är lönt att åka dit..
Jag är ute efter ett batterigrepp till min d7000, samt ett enbensstativ.

Till att börja med, har de batterigreppet, och vad kostar det isåfall?
Och för det andra, vad har de för enbensstativ som är värda namnet. Och hur ligger de prismässigt? Det jag tänker bära med stativet är teleoptik typ sigma 120-400 eller liknande.

Väldigt tacksam för svar! :)

underlättar om du säger vart du bor, är olika priser och olika utbud i varje butik.

kan ge t.ex örebro där jag bor.

Så sist jag var där hade dom 2 olika enbenstativ från manfrotto, Inget batterigrep såg jag till D7000. Bäst är att ringa din butik o hör priser.

underlättar om du säger vart du bor, är olika priser och olika utbud i varje butik.

kan ge t.ex örebro där jag bor.

Så sist jag var där hade dom 2 olika enbenstativ från manfrotto, Inget batterigrep såg jag till D7000. Bäst är att ringa din butik o hör priser.

Ah så enkelt kanske det är. Jag provar ringa dit imorgon innan eventuellt besök :)

Lund är det som gäller annars, om någon mot all förmodan råkar ha koll :)

Var på media markt i Västerås tidigare i veckan och där hade de batterigrepp till d7000. Låg på 2500:- så några hundringar kan du nog spara om du beställer på nätet. Stativ tror jag att de har mest ifrån Hama.

Jag har tyvärr inte koll på de prylar som du var nyfiken på.
Däremot kan jag rekommendera ett besök på MM vid Toftanäs i Malmö. De har en stor fotoavdelning, betydligt större än Lund (och dessutom trevlig personal).
Det är i alla fall min erfarenhet.

Jag har riktigt bra erfarenhet av Lund, personalen där är riktigt bra att ha och göra med och vet oftast vad dom pratar om, dessutom ungefär samma utbud som i Malmö varken mer eller mindre

Anledningen till att de inte har en webshop eller lager/pris-lista på nätet är helt enkelt att de inte vill att man ska jämföra deras priser... ty då faller myten om att de är billiga rätt kvickt.

Däremot kan jag rekommendera ett besök på MM vid Toftanäs i Malmö. De har en stor fotoavdelning, betydligt större än Lund (och dessutom trevlig personal).
Det är i alla fall min erfarenhet.

Samma erfarenhet, MM fotoavdelning i Malmö rockar.

I Malmö så är de Nikonstore, så de har de flesta objektiv och tillbehör hemma. Just om de specifikt har batterigrepp för D7000 inne just nu vet man dock aldrig. Du kan ju prova att maila deras fotoavdelning och fråga. De blev ju av med de mesta i samband med mellandagsrean, så de kanske inte hunnit få in allt igen.

När det gäller stativ så kör MM Malmö med Manfrotto och Cullman som huvudmärke, men de har även Gitzo. Normalt sett så har de väl en 5-8 olika enbensstativ hängande och kanske 10-15 trebensstativ.

Prismässigt så upplever jag själv att MM är prisvärda och det har aldrig varit något problem att pruta ned till ett lägre pris när man kunnat visa att konkurrenten har det billigare.

Ett sista tips om du bor i Lund, är i desperat behov av grejor och kan betala något mera så brukar Mattsons Foto ha det mesta hemma. Så prova där om du snabbt behöver ett batterigrepp. Räkna dock med att du får betala ca 10-15 % mer än på MM.

Jag har riktigt bra erfarenhet av Lund, personalen där är riktigt bra att ha och göra med och vet oftast vad dom pratar om, dessutom ungefär samma utbud som i Malmö varken mer eller mindre

Det var kanske lite klumpigt uttryckt från min sida.
Jag menade inte att personalen i Lund är otrevlig eller okunnig, jag gjorde ingen jämförelse ;-)

Det var ett tag sedan jag var på båda ställena och det kan naturligtvis ha förändrats. Men om de inte har byggt ut rejält i Lund, alternativt dragit ner i Malmö, så var definitivt utbudet mycket större i Malmö. Det som jag framförallt reagerade på var all studioutrustning (blixtar, belysningsstativ, bakgrunder m.m. Inget sånt har jag sett i Lund...).

Jag har också bra erfarenhet av prisbilden och möjlighet att få det man är ute efter till ett konkurrensmässigt pris.
Men jag har förstått att MM gjorde bort sig rejält i den här s.k. mellandagsrean :-/

Som tidigare nämnts så är Mattsons Foto ett bra alternativ (men dock med högre priser)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar